۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۸۷۳
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان؛

روز خبرنگار یادآور فعالیت مجاهدانه رسانه ای است

خبرگزاری رسا ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، به مناسبت 17 مرداد ماه روز خبرنگار بیانیه ای صادر کرد.
روز خبرنگار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در بیانیه ای 17 مرداد ماه روز خبرنگار را به همه ی فعالان این عرصه تبریک گفت.

 متن بیانه ای به شرح ذیل است:

در  این بیانیه آمده است: هفدهم مرداد ماه هر سال یادآور اراده محکم، استوار و عمل مجاهدانه انسانی است که برای بازگویی حقیقت جان خود را فدا کرد و شهادتش روز خبرنگار را رقم زد.

 در ادامه ی این بیانیه می خوانیم: به راستی این روز نماد اراده انسان هایی است که با الهام از پیام رسان کربلا، رسالت خطیر واگویی شجاعانه واقعیت های صحنه مبارزه حق و باطل را برعهده گرفته، پرده ظلم و اختناق را دریده و همچون مشعلی فروزان با نور افشانی جامعه را به سوی حقیقت سوق می دهند.

در این بیانیه تأکید شده است: در وادی خبرنگاری چه با شکوه است، جانبازی مجاهدانی که برای ثبت صحیح تاریخ از خون خود مایه می گذارند و در آسمان بلند ایثار و شهادت نام خویش را بلند آوازه و جاودان می سازند، درود و سلام خداوند متعال به روان پاک شان باد.

در ادامه این بیانیه یادآور شده است: آنچه امروز در جنگ نرم با دشمنان بشریت به جامعه اطلاع رسانی، رسانه ها و به ویژه خبرنگاران کمک می کند تا حقایق جنگ فقر و غنا، نبرد حق و باطل و ندای اسلام ناب محمدی(ص) را بازگو نمایند و در غبار فتنه ها و تزویرها، واقعیات اسلام و انقلاب را به گوش جهانیان برسانند دو خصلت برجسته است که در این شهیدان متبلور است.

در بخش دیگری از این بیانیه به ویژگی های خبرنگار متعهد پرداخته است و می گوید: ویژگی اول«بصیرت»، یعنی خوب دیدن و درست دیدن صحنه است، آنها گرفتار محدودنگری و بازبینی حوادث در عرصه محدودی که اتفاقی به چشم می خورد نبودند و هر حادثه را در پیوندهای بزرگ جهانی و رابطه آن را با  جبهه مستضعفان و مستکبران می دیدند.

این بیانیه می افزاید: ویژگی دوم خبرنگاران شهید، « صراحت شجاعانه است در بیان آنچه دیده اند»، درود بر همه خبرنگارانی که عزم خود را بر ادامه این راه نورانی جزم کرده اند و امروز که دشمنان با غول های رسانه ای و اپراتورهای خبری که با سلاح جعل و تزویر به جنگ بشریت آمده اند با وجود هم کمبودها و غربتها، شجاعانه در مقابل همه این قوای جهل قد برافراشته اند.

در پایان این بیانیه آمده است: غیورانی که چون پیشتازان شهیدتان برای تحقق آرمان های بلند اسلامی از همه چیز گذاشته اید و تمامی ظرفیت خود را در عرصه جنگ نابرابر در مقابله با توطئه های پیچیده استکبار جهانی و تبیین خط نورانی ولایت به پرچمداری امام خامنه ای عزیز به کار گرفته اید./9458 /د102/ع

 

ارسال نظرات