۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۸۹۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خواستار شد:

ضرورت استفاده از ظرفیت قم در بحث های کلان آسیب شناسی خانواده

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: استان قم در بحث های کلان مربوط به آسیب شناسی خانواده و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه دارای ظرفیت های ویژه ای است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
محمد مهدي انصاري، معاون سياسي استاندار قم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ‌انصاری در جلسه کارگروه زنان و خانواده اظهار داشت: کارگروه زنان و خانواده در استانداری قم مدتی با کارگروه فرهنگی و اجتماعی تلفیق شده بود که بر اساس بخش‌نامه سال 91 این کارگروه به صورت مستقل دوباره تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت مباحث حوزه زنان و خانواده، افزود: اهمیت مسائل این حوزه و تاثیرگذاری آن بر فضای عمومی جامعه، وجود یک کارگروه مستقل برای پرداختن به مسائل این عرصه را ضروری کرده بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به وظایف قانونی این کارگروه، خاطرنشان کرد:  باید نوع وظایف و سهم تک تک دستگاه‌های استان در تحقق اهداف این کارگروه احصا شود.

وی با اشاره به نقش تصمیم‌سازی کارگروه زنان و خانواده ، ابراز داشت: در کنار بعد نظارتی و تصمیم‌سازی بخشی از کارهای اجرایی نیز توسط این کارگروه رهبری خواهد شد و در این راستا مطالبات مالی این کارگروه نیز پیگیری می‌شود.

‌ حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به قید عنوان خانواده به کارگروه زنان و خانواده اضافه کرد: نباید از این بخش غفلت شود چرا که پرداختن به مقوله خانواده گستره عظیمی از جامعه را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: در این حوزه کارهای زیادی در استان قم باید انجام شود که این موضوع به سرعت عمل و پیگیری دستگاه‌های مرتبط برای به ثمر رساندن طرح‌ها و برنامه‌ها نیاز دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: دبیرخانه کارگروه زنان و خانواده باید به صورت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان قم در حوزه زنان و خانواده نظارت کرده و نتیجه این ارزیابی‌ها را در جلسات خود مورد تحلیل قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در اغلب دستگاه‌ها مشاور امور بانوان برنامه‌های مربوط به خانواده و بانوان را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: در واقع کارگروه بانوان و خانواده نقش یک قوه عاقله را برای این بازوهای اجرایی را دارد.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده به پژوهش و مطالعات کاربردی نیاز دارد، اضافه کرد: برنامه‌های پژوهشی باید در راستای نیازها و آسیب‌های استان قم در حوزه زنان و خانواده باشد.

وی آسیب‌شناسی در حوزه زنان و خانواده را نخستین گام برای اقدامات مثبت در این زمینه دانست و افزود: باید با نگاه اصلاح‌گرانه مشکلات و کمبودهای این عرصه را محاسبه کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

معاون سیاسی امنیتی اهمیت آگاه سازی در امر ازدواج را یاد آور شد و ادامه داد: باید برای ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع برنامه‌ریزی کرد و در این امر توسعه آموزش‌های پیش از ازدواج می‌تواند در شکل‌گیری ازدواج‌های موفق تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی گفت: وجود مراکز متعدد و قوی مشاوره و انجام مشاوره‌های دقیق پیش از ازدواج، می‌تواند در کاهش اسیب ها و نرخ طلاق موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت های فرهنگی مذهبی قم در تقویت نهاد خانواده تصریح کرد: استان قم در بحث های کلان مربوط به آسیب شناسی خانواده و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه دارای ظرفیت های ویژه ای است که باید مورد استفاده قرار گیرد./919/د102/ن

ارسال نظرات