۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۹۲۵
عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با امام جمعه رشت

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار وزير ارشاد با امام جمعه رشت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، سید‌محمود حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروزحجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار وگفت و گو کرد.


نماینده ولی فقیه درگیلان دراین دیدار با اشاره به در حال ساخت بودن بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در مرکز استان، گفت: این حوزه جامع مهر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.


امام جمعه رشت با بیان این که فعالیت علمی حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت مهر ماه امسال با 500 طلبه آغاز به کار خواهد کرد، افزود: این حوزه دارای بزرگترین کتابخانه مرکزی است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بنده همه کتاب های کتابخانه خود را وفق این حوزه کرده ام، تصریح کرد: دیگر شخصیت های علمی و دینی نیز در صورت تمایل می توانند کتب خود را در اختیار این کتابخانه قرار دهند.


حجت الاسلام و المسلمین قربانی، تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی حوزه علمیه امیر المؤمنین رشت نقش بسزایی در تقویت فعالیت های حوزوی در کشور خواهد داشت.


نماینده ولی فقیه در گیلان دربخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های قرآنی دراستان اشاره کرد و گفت: گیلان یکی از استان های برتر در بخش فعالیت های قرآنی است.


امام جمعه رشت با بیان این که نسل جوان ما تشنه معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود درکشور به منظور تقویت برنامه های قرآنی بهره گرفت.


سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین دیدار با اشاره به این که خوشخبتانه روند گسترش فعالیت های قرآنی در کشور بسیار رضایت بخش است، گفت: از همه ظرفیت ها درکشور برای توجه مردم به فعالیت های قرآنی استفاده می شود.


وی همچنین به رونمایی قرآنی مصلی اشاره کرد وبا بیان ایم که این امر بهانه ای برای ترویج محتوای برنامه های قرآنی کشور است، خاطرنشان کرد: خوشخبتانه تلاش همه دلسوزان نظام در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی است./950/202/ع

ارسال نظرات