۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۹۳۴
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

دشمن شناسی در عرصه داخل و خارج از اولویت‌های رسانه‌ ارزشی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خبرگزاری رسا لزوم دفاع از مبانی دین متناسب با هجمه دشمنان را از وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: خبرنگاران موظفند با قلم خود برای اعتلای نام اسلام تلاش کنند.
حجت الاسلام محققي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که سه شنبه 17 مردادماه در سالن اجتماعات تالار پذیرایی آسمان برگزار شد، به تبیین ضرورت فعالیت خبری براساس منابع و متون دینی پرداخت و تبلیغ و تبیین معارف دین و دفاع از کیان امت اسلامی را دو ضرورت برای فعالیت رسانه‌ای، تأسیس و اداره یک رسانه عنوان کرد. 

 
وی در ادامه با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی و ارزش‌های دینی، لزوم دفاع از مبانی دین متناسب با هجمه دشمنان را امری ضروری و از وظایف رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: در دیدگاه مقام معظم رهبری اصحاب و اهالی رسانه سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.
 
مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به آموزه‌های اسلامی، ضرورت فعالیت رسانه را متذکر شد و لزوم نشر و تبلیغ دین، وجوب دفاع در برابر هجوم رسانه‌ای دشمن، وجوب آمادگی در برابر دشمن و انجام اقدامات پیشگیرانه را از جمله موضوعاتی دانست که اهمیت فعالیت رسانه‌ها را مضاعف کرده است.
 
وی همچنین داشتن تحلیل درست و مناسب از وضعیت خودی و دشمن برای اهالی رسانه را امری حیاتی و دشمن شناسی در عرصه داخل و خارج را از اولویت‌های رسانه‌های ارزشی دانست و افزود: اگر دوست و دشمن را نشناسیم در انجام رسالت و وظایف خود موفق نخواهیم شد.
 
حجت‌الاسلام محققی دوست شناسی را از ضروریت‌های عرصه رسانه برشمرد و با بیان این‌که بدون شناخت آرایش دشمن و خودی از غیرخودی نمی‌توان در دفاع از مبانی دین ایفای نقش کرد، شناخت جریانات سیاسی، فرهنگی و علمی را در عرصه داخلی بسیار ضروری دانست.
 
این فعال عرصه رسانه از جبهه استکبار و صهیونیست‌ها به عنوان نیروهای غیرخودی نام برد و با تأکید بر شناسایی غیرخودی‌ها در داخل کشور، اظهار داشت: نیروهای غیرخودی جبهه اباحه‌گری و کسانی هستند که دم از اباحه‌گری می‌زنند و با تشکیل شبکه‌های مختلفی مانند فرقه‌های شیطان‌پرستی، شب و روز برای فریب جوانان این کشور تلاش می‌کنند.
 
وی علاقه‌مندی به اسلام و ارزش‌ها، احساس مسؤولیت نسبت به مصالح ملی و سرنوشت کشور و پذیرش حکومت اسلامی را از جمله معیارهای لازم برای شناخت جریان‌های خودی برشمرد و گفت: خبرنگاران و فعالان عرصه خبری کشور موظف هستند با قلم خود برای اعتلای نام اسلام تلاش کنند. /920/پ202/ج
ارسال نظرات