۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۹۴۹
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم با شکوه و پرفیض احیای نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان برگزار شد.
مراسم احيا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم پرفیض شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن جامع این حرم ملکوتی برگزار شد،

 

در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم، دعای توسل از سوی امیر عارف و دعای جوشن از سوی آقایان غلامرضازاده و حیدرزاده قرائت شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در این مراسم گفت: از آغاز شب نوزدهم ماه مبارک رمضان تا پایان شب 23 رمضان کاملا شب قدر است، از این جهت رعایت شب قدر در این زمان ها ضروری است.

 

وی با بیان این که شب قدر از عظمت بسیاری برخوردار است و نمی توان در وصف آن سخن کاملی گفت، افزود: شایسته است افرادی که در طول یک سال خودسازی نکرده اند، کارهای خود را سبک نموده و در شب های قدر حضور پیدا کنند.

 

وی متذکر شد: سنت حسنه نبی اکرم این بود که در اواخر عمرشان ده روز آخر ماه رمضان را در مجسد معتکف می شدند، ما نیز باید در این ایام ملاحظات و توسلات بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم شب قدر را درک کنیم.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با ذکر این که عده ای از مؤمنان هستند که در حرم های اهل بیت(ع) ضیافت خاصی دارند و از محضر امام تجلیاتی را ملاحظه می کنند، گفت: حضرت رضا(ع) به صفوان جمال فرمودند «به زیارت امام حسین(ع) برویم»، صفوان گفت «شما هم به حرم امام حسین می روید؟»، امام رضا(ع) فرمودند «خدواند متعال هر شب جمعه به کربلای معلا عنایت می کند و همه اهل بیت پیامبر(ص) به کربلا می آیند».

 

 گفتنی است، در این مراسم مرثیه سرایی از سوی جعفر ماهرخسار، مراسم احیا از سوی حجت الاسلام والمسلین سید مهدی میرباقری و مرثیه سرایی امام رضا(ع) از سوی رضا انصاریان اجرا و انجام شد./968/پ202/ب 

ارسال نظرات