۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۹۵۱
نماینده خبرگان رهبری:

امام علی تجلی عدالت و حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که امام علی(ع) امیر ساحت علم و افسر تمام دانشمندان، فقها و درجه‌داران علم است، گفت: مولای متقیان تجلی عدالت و حقیقت است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، امروز در جمع اقشار مختلف مردم در مصلای اعظم اردبیل اظهار داشت: امام علی(ع) امیر ساحت علم و افسر تمام دانشمندان، فقها و درجه‌داران علم است، چنان که به گفته رسول خدا آن حضرت در رأس تمام علوم است تا مبادا امت پیامبر راه را کج بروند.

 

وی با تاکید بر این‌که رسالت شیعه علی(ع) در مقطع کنونی تاریخ بسیار حساس بوده و اجازه کج‌اندیشی و انحراف در مسیر اسلام ناب محمدی را ندارد، افزود: شایسته نیست شیعه با چنین علم و احاطه دانشی دچار توهم شده و به شبهاتی دست بزند که شماتت دشمن و زمینه برخی کج ‌فهمی‌های آنها را فراهم آورد.

 

امام جمعه اردبیل علی(ع) را تجلی عدالت و حقیقت دانست و گفت: دشمنان اسلام 25 سال، اولین امام شعیان را خانه‌نشین کردند چرا که او با علم الهی آنچنان یقین و اعتقاد به اراده الهی داشت که حتی می‌گفت؛ با کنار رفتن پرده حجاب نیز بر یقین و شک او اضافه نمی‌شود.

 

وی با بیان این‌که تنها راه نجات جامعه اسلامی تمسک به قرآن و اهل بیت است، خاطرنشان کرد: سیره مولای متقیان علی(ع) الگوی تمام بشریت است، امروزه اگر هزاران همایش، نشست، کتاب و صدها مرکز تحقیقاتی برای بازگویی دیدگاه های متعالی آن حضرت فعالیت داشته باشند، هنوز حق مطلب ادا نخواهد شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در جامعه آرمانی علی(ع) حق‌الناس همچون حق‌الله دارای ارج و قرب است، تصریح کرد: رابطه‌ای نزدیک و آشکار میان فضائل ارزشمند از دیدگاه قرآن و اندیشه مولای متقیان علی (ع) وجود دارد، از این روست که پیامبر اسلام تاکید داشتند؛ قرآن با علی و علی نیز با قرآن است و این دو جدا نمی‌شوند مگر آن که به حوض کوثر وارد شوند.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: شناخت شخصیت، فضائل، سیره و منش امام علی(ع) و عمل به آموزه‌های آن حضرت راهگشای بسیاری از مشکلات جوامع بشری است، چراکه سخن علی(ع) برگرفته از آیات قرآنی و اندیشه رسول گرامی اسلام است، که اگر غیر از این بود؛ پیامبر اکرم(ص) نسبت به امام اول شیعیان چنین فرمایشی نداشتند.

 

وی با بیان این‌که فضیلت‌های کتمان شده و به قلم نیامده امام علی(ع) بیشتر از آن فضایلی است که امروز از آن یاد می‌شود، گفت: شایسته‌ترین سلوک قرآنی و رفتار انسانی در وجود مبارک حضرت مهر و عطوفت، علی(ع) تجلی یافته است، البته باید شیوه‌های شناخت امام متقین و مبانی پرهیز از هر گونه غلو را در این شناخت مد نظر قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: دنیا اگر تمام توان خود را به کار بگیرد قادر نیست شخصیتی وارسته همچون علی (ع) را بار دیگر در خود جلوه‌گری کند. سیره و سلوک امیرالمؤمنین(ع) را می‌توان حقیقتی از کلام الهی دانست که خود حضرت عامل به آن بود، از این روست که عاملی کانون عشق و محور حرکت بشر به سمت تعالی و بصیرت بشریت شناخته می شوند./935/پ202/ب

ارسال نظرات