۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۹۶۰
همزمان با سراسر کشور؛

ندای خلصنا من النار در خوزستان طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز احیای شب های قدر، ندای شیرین و زیبای خلصنا من النار در خوزستان طنین انداز شد.
احياي شب قدر در اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شب قدر از شب‌هاى با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب‌ها به اعتبار امورى است که در این شب محقق مى شود وگرنه اجزاى زمان یا مکان، درجه و رتبه وجودى‌شان یکى است و بین آنها تفاوتى وجود ندارد.

نامگذارى یکى از سوره‌های قرآن مجید به نام سوره «قدر»، گویاى فضیلت و اهمیت این شب است، در روایات رسیده از اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز بر جایگاه رفیع این شب در نزد پروردگار تاکید بسیار شده است،

براساس این گزارش، همزمان با آغاز احیای شب های قدر زنان و مردان خوزستانی ندای خلصنا من النار را در نقاط مختلف این استان پهناور سر دادند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب گذشته در اهواز حال و هوای خاصی داشت و بقاع متبرکه، مساجد و مراکز فرهنگی شاهد حضور پرشور مردم خوزستان در این مراسم بودند.

این گزارش می افزاید، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه حضرت علی بن مهزیار(ع) اهواز با استقبال چشمگیر و بی نظیر مردم این شهر همراه بود که هوای گرم اهواز مانعی برای حضور روحانیان، زنان، مردان و کودکان در مراسم معنوی شب قدر نشد.

همچنین مراسم شب قدر در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) با حضور خوب و چشمگیر مردم همراه بود و سخنرانان و مدیحه سرایان به ذکر فضیلت های شب قدر و مصیبت حضرت امام علی(ع) پرداختند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان خالی از حاشیه نبود و در 17 مرداد روز خبرنگار که مصادف است با شب های قدر، نیروهای بسیجی مستقر در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برخورد ناشایستی را با عکاس خبرگزاری رسا دفتر جنوب غرب داشتند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که عکاس خبرگزاری رسا برای پوشش مراسم قرآن بر سر در مصلای امام خمینی(ره) حاضر شده بود و با ارائه کارت شناسایی و معرفی نامه از دفتر خبرگزاری رسا قصد انجام وظیفه داشت.

از متولیان امر انتظار می رود، این نکته را یادآور شوند که با زبان نرم و منطقی با موضوعات روبرو شوند و امید است دیگر چنین اتفاقاتی در مراسم معنوی و دینی رخ ندهد./9461/پ202/ب 

ارسال نظرات