۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۹۶۴
واعظ برجسته تبریز:

بی تفاوتی نسبت به فلسطین در قاموس شیعه نمی گنجد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بلاغی با بیان این‌که شیعه علی(ع) نه تنها در زبان، بلکه در عمل نیز به مولای خود اقتدا می کند، گفت: شیعه علی(ع) با حجاب و عفت خود شناخته می شود.
حجت الاسلام سيدرضي بلاغي، واعظ تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضی بلاغی، واعظ و خطیب برجسته تبریز امروز در جمع اقشار مختلف مردم در مصلای اعظم این شهر اظهار داشت: نباید تنها در زبان خود را شیعه علی(ع) بدانیم، چراکه چنین رفتاری موجب بروز نفاق، ریا، تزویر و عامل انحراف در جامعه اسلامی است.


حجت الاسلام بلاغی با بیان این‌که شیعه علی(ع) نه تنها در زبان، بلکه در عمل نیز به مولای خود اقتدا می کند، گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می فرمایند؛ از شیعیان ما نیست کسی که با زبان موافق ما باشد ولی در عمل و اثر با ما مخالف باشد٬ ولی شیعه ما کسی است که با دل و زبان با ما همراه باشد و از آثار ما پیروی و به کردار ما عمل کند.

 

این خطیب برجسته تبریز با تاکید بر این‌که شئون زندگی، اخلاق و منش شیعه بایستی جلوه‌هایی از سیره امام علی(ع) باشد، خاطرنشان کرد: شیعه علی با حجاب، حیا و عفت خود شناخته می شود، بدحجاب خائن به مکتب علوی و نبوی است، چراکه زمینه بروز معصیت را فراهم کرده است.

 

وی با بیان این‌که شیعه از ربا، تهمت، غیبت، گران‌فروشی، دروغ، سخن‌چینی، کم‌فروشی، افترا، ناسزاگویی، چشم‌چرانی، فساد و فحشا گریزان است، تصریح کرد: اگر خود را شیعه مولای متقیان می دانیم و طلب رحمت و مغفرت در لیالی قدر از خداوند متعال داریم، باید در عمل نسبت به آموزه‌های قرآن و اهل بیت توجه داشته باشیم.


حجت الاسلام بلاغی افزود: بیش از هزار نفر در ابتدای نهضت حسینی با آن امام همام همراه بودند، اما در مقاطع مختلف و با تبلیغات دشمن، تعدادشان رفته رفته کاهش یافت، تا در نهایت تنها 72 یار اصیل حسینی در صحرای کربلا ندای هل من ناصر ینصرنی امام سوم شیعیان را لبیک گفتند؛ مبادا در زبان مدعی ولایت مداری باشیم اما در عمل به‌گونه‌ای دیگر ظاهر شویم.

 

این واعظ شهر تبریز با تاکید بر الگوگیری از زندگانی ساده مولای متقیان ادامه داد: شیعه حقیقی هیچگاه مبتلا به اسراف، تبذیر و فخرفروشی نمی شود، شیعه درس ساده‌زیستی و قناعت را از مولایش آموخته و همواره نسبت به کم، قانع بوده و به ظواهر دنیوی دل نبسته است.

 

وی با بیان‌ این‌که شیعه علاوه بر مسؤولیت‌های مهم اخلاقی، دینی و معرفتی، مسؤولیت‌های انسانی و اجتماعی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: شیعه هیچگاه نسبت به روز جهانی قدس بی‌تفاوت نیست و مساله فلسطین را مساله جهان اسلام می داند./935/پ202/ب

ارسال نظرات