۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۹۸۸

انتقاد امام جمعه موقت مشهد از اشرافی گری برخی مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اظهار داشت: در اسلام اصلی داریم که بعد از 33 سال از گذشت انقلاب به آن عمل نمی شود و آن این است که مسؤولان رده های بالایی کشور باید زندگی شان همانند فقرا باشد، البته در کشور ما هنوز اجرا نمی شود.
حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: مولای متقیان علی(ع) به گریه کردن از خوف خدا و فکر کردن بسیار علاقه مند بود و این از خصوصیات شیعیان حقیقی است که فقط نزد خدا و با خوف الهی گریه می کنند.

 

وی با بیان این که یکی از ویژگی های مولی الموحدین علی(ع) این بود که در خلوت از خودش و نفسش حساب می کشید و از گذشته نادم بود، توضیح داد: علت ندامت آن حضرت این بود به عنوان مثال آن حضرت گمان می کردند که می توانستند فلان کار را بیشتر انجام دهند.

 

امام جمعه موقت مشهد با ذکر این که حضرت علی(ع) زندگی فقیرانه را دوست می داشت، تصریح کرد: زندگی بد داشتن یک مدل است و فقیرانه زندگی کردن چیز دیگری است؛ در اسلام اصلی داریم که بعد از 33 سال از گذشت انقلاب به آن عمل نمی شود و آن این است که مسؤولان رده های بالایی کشور باید زندگی شان همانند فقرا باشد، البته در کشور ما هنوز اجرا نمی شود.

 

وی در ادامه به رویدادی تاریخی در زمان یکی از خلفا اشاره کرد و بیان داشت: در زمان خلافتش فرمانداری به شهری فرستاد و پس از چند مدت زن و مردی نزد او آمدند و گفتند «این فرماندار سه عیب دارد نخست این که بهترین غذا را می خورد، بهترین وسیله سواری را سوار می شود، سعی می کند همیشه از گران ترین پارچه استفاده کند»، این خلیفه او را خواست و به او گفت «شنیده ام این گونه عمل می کنی»، سپس او را اخراج کرد؛ البته در زمان حکومت او سال‌های اندکی از زمان ارتحال پیامبر گذشته بود و نمی توانست به گونه دیگری عمل کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در میان انسان ها وقتی ظاهر می شد همانند آن‌ها زندگی می کرد؛ اگر از او چیزی می خواستند به آن ها می داد؛ اگر به حضورش می رفتند آن ها را به جایی نزدیک خودش می نشاند؛ هیبت و ابهتی داشت که در حضورش حرأت صحبت کردن نداشتند و عظمتش به گونه‌ای بود که به او خیره نمی توانستند بشوند؛ اهل دیانت و تقوی بود و وقتی می خندید دندان هایش مثل مروارید می درخشید؛ نه انسان های نیرومند از او بیم داشتند و نه انسان های ناتوان از عدالتش نا امید بودند.

 

گفتنی است، مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرزانه هر روز پس از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار می شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات