۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۰۰۴
آیت‌الله سیدان:

یک سطر از نهج‌البلاغه ظرفیت هدایت جهانیان را دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سیدان با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به کتاب شریف نهج البلاغه تاکید کرد و گفت:‌ یک سطر از نهج‌البلاغه امام علی(ع) ظرفیت و صلاحیت هدایت عالم را دارد و می‌تواند در عالم تحول عظیمی ایجاد کند.
آيت الله سيدجعفر  سيدان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، ظهر امروز 18 مرداد در سلسله نشست‌های تفسیر قرآن در ماه رمضان که در منزل این عالم برگزار می‌شود، با اشاره به قبول نشدن عبادات بدون ولایت، گفت: ائمه معصومین در تمام مسائل توحیدی، اخلاقی و تمام حقایق هستی هدایت‌گر هستند.
 
وی افزود: شایستگی ائمه به جبر نبوده است بلکه بخاطر حسن اختیارشان در عبودیت و تسلیم در مقابل پروردگار چنین موقعیتی پیدا کرده‌اند و هرکس ایشان را انکار کرده و کنار بزند به تمام آنچه خداوند برای سعادت انسان‌ها قرار داده، پشت پا زده است.
 
وی با اشاره به حدیثی از کتاب وسائل‌الشیعه، گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند«اسلام بر پنج چیز بنا شده است که مهم‌ترین آنها ولایت است زیرا کلید همه امور اسلام است» زا ولایت مربوط به کسانی است که به اختیار خود بالاترین درجه بندگی را انتخاب کرده‌اند و بالاترین درجه تسلیم در پیشگاه پروردگار را دارند.
 
آیت‌الله سیدان با تأکید بر این‌که خداوند در محدوده‌ای از اعمال به انسان اختیار داده است، گفت: ائمه کسانی هستند که اگر کنار زده شدند، مکتب توحید، معاد، اخلاق و احکام، انحرافی می‌شوند، بنابراین منکر ایشان کافر می‌شود.
 
وی تأکید کرد: هرکس در هر سطحی است باید دل خود را به استفاده از کتاب و عترت توجه دهد همچنان که پیامبر اکرم(ص) از اول بعثت تا آخر هجرت خویش در سفر و حضر و همیشه می‌فرمودند: «من شما را ترک می‌کنم و کتاب و عترت خود را میان شما می‌گذارم که هر کس از این دو یاری گرفت، هرگز گمراه نمی‌شود»
 
وی سپس به تبیین فضائل و مناقب امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام علم، حلم، شجاعت، سخاوت و عبادت بی‌نظیر دارد و یک سطر از نهج‌البلاغه ایشان ظرفیت و صلاحیت هدایت عالم را دارد و می‌تواند در عالم تحول عظیمی ایجاد کند.
 
آیت‌الله سیدان در پایان با اشاره به این‌که آنها که در مقابل اهل بیت بوده و حرف‌های باطل می‌زنند، نباید مطرح باشند، گفت: بعد از ائمه معصومین نیز کسانی مثل شیخ مفید و علمای دیگر مطرح هستند و باید هادی قرار گیرند./932/پ202/ج
ارسال نظرات