۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۰۲۰
علمای شیعه عربستان:

توهین به اهل بیت سبب خروج از شریعت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ انجمن خیر و صلاح عربستان، توهین به اهل بیت (ع) از سوی برخی وهابی های کوردل در پایگاه های اجتماعی را محکوم و عامل خروج از شریعت اسلامی عنوان کردند.
علماي عضو انجمن خير و صلاح عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت والفجر، انجمن خیر و صلاح عربستان سعودی متشکل از 6 تن از علمای شیعه این کشور با صدور پیامی توهین های انجام گرفته علیه اهل بیت (ع) در برخی پایگاه های اجتماعی را به شدت محکوم کرد.
 
در این پیام آمده است: اهل بیت (ع) در مفاهیم اسلامی از ارزش انسانی و اسلامی بزرگی برخوردار بوده و جایگاه والایی دارند، این جایگاه تا ابد در زندگی مسلمانان رخنه کرده است، زیرا اهل بیت (ع) خاندان رسول الله (ص) هستند.
 
علمای شیعه عربستان افزودند: داستان مسلمانان با اهل بیت (ع) تنها یک داستان عاطفی و احساساتی نیست، بلکه داستان رسالت است، داستان مردمی است که همه پاکی و طهارت هستند.
 
اعضای انجمن خیر و صلاح تصریح کردند: همه مسلمانان خصوصا حکام و علما و فرهنگیان وظیفه دارند تعالیم نبوی درباره اهل بیت (ع) را پیش از آنکه مسلمانان در پرتگاه کشنده فتنه های طایفه ای بیافتند و از روش الهی که در سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و صحابه ابرار متبلور شده است، در میان امت اسلامی گسترش دهند.
 
علمای شیعه در پایان تاکید کردند: توهین به مقام مقدس اهل بیت (ع) خروج از شریعت بزرگ به شمار می آید و دشمنی است که از سوی قاریان کتاب خداوند و پیروان سیره نبوی سر نمی زند. از خداوند متعال می خواهیم امت اسلامی را در سیره رسول اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه متدین گردهم آورد.   
 
حجج اسلام شیخ حسین المصطفى، شیخ جعفر الربح، شیخ حسین البیات، سید محمد العوامی، شیخ جعفر ال غزوی و سید حیدر العوامی اعضای انجمن خیر و صلاح عربستان سعودی هستند.
گفتنی است وهابی های کوردل در روزهای گذشته به مقام والای حضرت زهرا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) توهین کرده که با واکنش شدید شیعیان مواجه شده است./980/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات