۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۰۲۵
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

جاودانگی سرمنزل نهایی انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: انسان سال هایی را در این دنیا حضور داشته و سپس به عالم بعدی ورود پیدا می کند که همان عالم برزخ بوده و به عالم میانی معروف است و پس از آن قیامت برپا خواهد شد و به تعبیر دقیق قرآن کریم تا جوادانگی ادامه پیدا می کند.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علي اکبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شامگاه چهارشنبه هجدهم مرداد ماه در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم رضوی گفت: هر چه انسان معرفت بیشتری نسبت به شب های قدر داشته باشد، بهتر می تواند از این شب ها بهره مند شود. انسان ها همیشه به یادآوری نیازمند هستند تا قلب و جانشان به لطف پروردگار متعال برای بهره برداری بیشتر مهیا شود.

 

وی با بیان این که ذکر و یاد شب قدر در قرآن کریم در دو سوره قدر و ضحی یاد شده است، تصریح کرد: در سوره مبارکه قدر بخش‌هایی از اسرار، حقایق و رمز و راز های شب قدر نقل شده و در سوره ضحی نیز این چنین است؛ اگر ما این دو سوره قرآن را کنار هم گذاشته و آیات را کنار هم قرار دهیم، یکدیگر را تکمیل می کنند و خصوصیت اصلی شب قدر را برای ما ترسیم می کنند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه بیان داشت: اگر از ما سؤال شود که انسان هایی که خلق شده‌اند بر اساس منطق قرآن کریم و سخنان خدای متعال ادامه زندگی و حیات شان تا کی خواهد بود، پاسخ ما چیست؟ براساس منطق قرآن کریم انسان از مقطع خاصی آفریده و وارد چرخه هستی شده است، اما از این به بعد پایانی برای آدمی فرض نشده است؛ انسان سال هایی را در این دنیا حضور داشته و سپس به عالم بعدی ورود پیدا می کند که همان عالم برزخ بوده و به عالم میانی معروف است و پس از آن قیامت برپا خواهد شد؛ قیامت که برپا شود بخش اصلی زندگی انسان شروع می شود و به تعبیر دقیق قرآن کریم تا جاودانگی ادامه پیدا می کند، یعنی انسانی که زندگی‌اش با تولد در دنیا شروع شده، پایانی ندارد و تا هرجا که خدا بخواهد ادامه پیدا می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه طباطبایی(ره) در بین همه موضوعات قرآنی توجهی خاصی به مسأله خلود دارند و ایشان چنین تعبیر می کنند «هرگاه به این مسأله فکر می کنم حیرت زده می شوم»، یعنی انسان پایانی نداشته و برای امتداد حیاتش زمان و مقطعی وجود ندارد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با طرح این پرسش که سهم زندگی دنیایی انسان از مجموعه این حیات جاودانه به چه مقدار است، پاسخ داد: برای پاسخ به این پرسش باید در نظر گرفت که اندازه دنیا نسبت به امتداد زندگی انسان تا هر وقت که خدا بخواهد چه مقدار است؛ انسان با تأمل در این مسأله متوجه می شود که مقدار و زمانش در این دنیا بسیار کم است.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید «به هرکسی که عمر بیشتری بدهیم توانش را بیشتر خواهیم گرفت» بنابراین خداوند متعال براساس حلم و خلقتش روزگار انسان را خلق می کند. مجموعه روزگاری که انسان در‌ آن با اسم دنیا وجود دارد نسبتش با حیات جاودانگی قابل ذکر نیست./968/پ202/ب

ارسال نظرات