۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۰۲۹
یکی از علمای شیعه عربستان:

دست انگلستان به خون مسلمانان میانمار آغشته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان با اشاره به اینکه تعصب نژادی و دینی ارثیه انگلستان برای میانمار است، اظهار داشت که انگلستان در حال انتقام گیری از مسلمانان میانمار به دلیل عدم تحقق اهداف این کشور است.
علامه محمد باقر الناصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت والفجر، حجت الاسلام سید محمدباقر الناصر از علمای شیعه عربستان در پیامی قتل عام مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرد و این فاجعه را ارثیه انگلستان در این کشور خواند.
 
در این پیام آمده است: مدتی است خبرهای دردناکی از ظلم و ستم و قتل عام و آوارگی و سلب حقوق خانواده و برادران و فرزندانمان در میانمار به گوش می رسد و متاسفانه جهانیان از یاری و کمک و انصاف درباره این مظلومان خودداری ورزیده و مشخص نیست سازمان های دفاع از حقوق بشر کجایند و مسلمانان چرا سکوت کرده اند.
 
حجت الاسلام محمدباقر الناصر افزود: کشور میانمار در شرق آسیا و میان چین و هند قرار دارد و نزدیک به ده میلیون تن از شهروندان آن را که 20 درصد جمعیت به شمار می آید را مسلمانان تشکیل می دهند، انگلستان اشغالگر همانند همیشه ارثیه شوم تعصب نژادی و دینی را در این کشور به جای گذاشت و با توجه به اینکه مسلمانان به اهداف استعمار توجهی نکردند با دشمنی بودایی ها مواجه شدند.
 
وی تصریح کرد: بودایی های افراطی پرونده سنگینی از اقدامات تصفیه نژادی و تبعیض قومیتی و قتل عام و قتل را در تاریخ به ثبت رساندند و صدها هزار شهروند در سال های گذشته را به کام مرگ فرستادند. رسانه ها در هفته های گذشته از آغاز مجدد قتل و کشتار جمعی و آوارگی و شکنجه و تجاوز به زنان از سوی نیروهای امنیتی و بودایی های افراطی علیه مسلمانان میانمار خبر دادند.
 
این عالم شیعه با اشاره به گسترش فتنه های مذهبی در جوامع اسلامی، اظهار داشت: قتل عام مسلمانان میانمار در حالی ادامه می یابند که فتنه مذهبی میان مسلمانان جاری است و مسلمانان با توهین به نمادهای یکدیگر سرگرم دشمنی و نزاع با هم هستند. متاسفانه سنی ها و شیعیان در حال حاضر به نمادهای مورد احترام مذاهب اسلامی توهین می کنند و به ندای فتنه انگیزانه دشمنان لبیک می گویند.
 
سید محمدباقر الناصر از توهین به حضرت زهرا (س) توسط برخی افراد گمراه به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: افراطی دانستن کسانی که در حال توهین و هتاکی به نمادهای اسلامی هستند نگاهی ساده است و مطمئنا اهدافی پشت این توهین ها قرار دارند. کسانی که به حضرت زهرا (س) توهین می کنند نمایندگان اهل سنت نیستند و افرادی که به زنان پیامبر (ص) هتاکی می کنند نیز نماینده شیعیان به شمار نمی آیند./980/ب902/ک
ارسال نظرات