۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۰۴۰
به همت جامعة المصطفی:

موانع و آسیب های تحول علوم انسانی بررسی شد

خبرگزاری رسا- نشست تخصصی موانع و آسیب های تحول علوم انسانی با سخنرانی حجت الاسلام حسن علوی مهربه همت جامعة المصطفی العالمیه در بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا نشست تخصصی موانع و آسیب های تحول علوم انسانی با سخنرانی حجت الاسلام حسن علوی مهرساعت 19 روز چهارشنبه هجدهم مردادماه، به همت جامعة المصطفی العالمیه در سالن شهید احمدی روشن بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار گردید.

 

حجت الاسلام علوی مهر در دقایق آغازین این نشست ضمن اشاره  به تحولات و نواقص علوم انسانی، خلط ضد ارزش ها و ارزش ها در علوم انسانی، ناکافی بودن علوم انسانی در کشف حقیقت هستی، تردید دانشمندان غربی در علم بودن علوم انسانی غربی را از جمله نواقص علوم انسانی غربی دانست و افزود: این در حالی است که در کشور ما تعارضی بین پیشرفت علوم تجربی و دین نمی بینیم اما در علوم انسانی مشکلاتی داشته ایم.

 

وی در ادامه به مشکلات موجود در زمینه ی اسلامی شدن علوم انسانی در کشور پرداخت و گفت: بحث سر نفی علوم انسانی غربی نیست بلکه این ها باید به کمک علوم انسانی اسلامی بیایند.

 

حجت الاسلام علوی مهر افزود: یکی از اسیب ها و مشکلات در زمینه تحول علوم  انسانی آسیب های نظری و تعریف است.

 

وی  با بیان این که خود باختگی متفکرین ما در برابر علوم انسانی غربی  و مطالعه ی ناقص در علوم انسانی مانع دیگری برای تحول است گفت: مشکل این است که نقادی علوم انسانی به صورت کامل انجام نشده است.

 

حجت الاسلام علوی مهر بخش دیگر مشکلات و موانع را آسیب های عملی دانست و گفت: حل این مشکلات به مسئولین اجرایی بر می گردد.

 

در پایان این محقق حوزه و دانشگاه، عدم گفتمان بین دو گروه طرفدار علوم انسانی محض و علوم انسانی اسلامی، عدم سازمان دهی مباحث و نداشتن متولی کارآمد را از دیگر مشکلات بر شمرد و در پایان بر ضرورت هماهنگی و فعالیت  بیش تر تمامی دستگاه ها و نهاد های مربوط تأکید داشت./ 959/پ203/ص

ارسال نظرات