۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۰۶۰
آیت الله شبستری:

اعتماد مردم مهم ترین سرمایه رسانه ملی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بر رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه‌ها در تقویت وحدت ملی و یکپارچگی امت اسلامی تاکید کرد و گفت: اعتماد مردم به صدا و سیما را بزرگ‌ترین سرمایه رسانه ملی است.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار خبرنگاران و مدیران واحد خبر و اطلاع‌رسانی شبکه استانی سهند اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در آگاهی بخشی و مقابله با توطئه‌های استکبارجهانی بسیار بااهمیت و خطیر است.

 

وی با تاکید بر رعایت صداقت و انصاف در انتقال اخبار گفت: مبالغه گویی به کذب نزدیک بوده و خلاف شرع و صداقت است، اصحاب رسانه و خبرنگاران باید از تحریف واقعیات و اخبار جلوگیری کرده و عین مطالب را به مخاطبان منتقل کنند.

 

آیت الله شبستری با بیان این که خبرنگاران نباید اخبار یأس‌آور را نقل کنند، گفت: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و آرامش است، نباید تعدادی از بنگاه های خبری با تشویش اذهان، مردم را از نظام اسلامی مایوس کنند، امروز نظام اسلامی بیش از هر زمان نیازمند اخبار امیدبخش است.

 

وی بر رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه‌ها در تقویت وحدت ملی و یکپارچگی امت اسلامی تاکید کرد و گفت: اعتماد مردم به صدا و سیما را بزرگ‌ترین سرمایه رسانه ملی است، تا زمانی که مردم به رسانه ملی اعتماد داشته و علاقه مند به برنامه های تولید داخلی هستند، از شبکه‌ های ماهواره ‌ای و ناتوی فرهنگی غرب فاصله خواهند گرفت.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بیشتر برنامه‌های ضددینی هدایت شده از غرب با هدف براندازی نظام اسلامی ایران صورت می‌گیرد، خاطر‌نشان کرد: اگر امروز شاهد گسترش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای و اینترنتی غرب علیه باورهای دینی مسلمانان هستیم، این ضرورت را نشان می‌دهد که باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام، برنامه های رسانه ملی تقویت شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بیشتر رسانه های غربی به دنبال جهت دهی به دیگر رسانه‌ها در مسیر ابتذال هستند، گفت: رسانه‌های وابسته به صهیونیزم و استکبار جهانی درصدد هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی ملت‌های مسلمان به ویژه مردم ایران هستند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برنامه‌ریزی رسانه ملی برای مقابله با تهاجم تبلیغی غرب شد و اظهار داشت: تقویت هویت ملی، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، رشد فضایل اخلاقی، جلب اعتماد مردم و ارتقای دانش دینی از ‌وظایف رسانه ملی به شمار می‌رود.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر توسعه برنامه‌های رسانه ای کشور، خواستار زمینه سازی برای تقویت ارزش های دینی و شعائر اسلامی شد و افزود: رسانه ملی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارد، از این رو باید از هر فرصتی برای افشاگری توطئه های دشمنان بهره‌برداری کند.

 

وی با بیان اینکه امروز نیازمند ارتقای مسائل اخلاقی در رسانه ملی هستیم، گفت: کار در رسانه نیازمند آشنایی با جامعه و اخلاق حرفه ای مبتنی بر آموزه های دینی است، هر برنامه ای شایسته پخش در رسانه فراگیر صدا و سیما نیست.

 

همچنین علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های واحد خبر و اطلاع‌رسانی شبکه استانی سهند پرداخت و اظهار داشت: این مرکز از جهت میزان جذب مخاطب همواره جزء سه شبکه استانی کشور بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات