۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۰۹۱
رییس اداره تبلیغات بهشهر:

کتابت قرآن زمینه ساز انتشار و گسترش فرهنگ قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: کتابت قرآن ابتکاری در انتشار و گسترش فرهنگ قرآنی است.
کتابت قرآن


حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر افزود: کارکرد زیبا شناختی قرآن باید بیش از گذشته در معرض دید همگان قرار گیرد و جامعه به سوی دریافت از انوار این نور برتر و خالص حرکت کند و در این رابطه به خصوص جوانان و نوجوانان به عنوان افراد تاثیر پذیر جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در این برنامه ها شرکت کنند.


وی اظهار داشت: ساختار درونی و ارزشمند آیات قرآن از جمله مواردی است که باید به صورت توجه در مفاهیم و تفسیر در جامعه رونق یابد که خوشبختانه در سال های اخیر فعالیت های گسترده ای در این راستا در حال انجام است، اما در واقع کافی نیست و باید سعی و تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.


حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: کتابت قرآن در واقع از یک سو بیان ظرافت آیات قرآن و تدبر و اندیشه در آن را به ما یادآوری می کند و از سوی دیگر نیز خوشنویسان با کتابت آیات وحی، زیبایی و جلوه دوچندانی به این آیات می بخشند که انسان را واردار به بهره مندی از این آیات و روایات و استفاده بهینه و تدبر در آن می کند.


وی ادامه داد: شناساندن زیبایی قرآن از راه های گوناگون ویژه مسیر هنر از جمله برنامه های مناسبی است که از سوی هنرمندان ما در عرصه های مختلف در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن علیه معارف دینی و اسلامی ما روز به روز در حال رشد و شکوفایی است تا این موارد باید بستری برای بسط و گسترش کامل قرآن در جهان باشد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، تحریر آیات قرآن را موجب جلای روح هنرمندان خوشنویس دانست و یادآور شد: تحریر این کلمات قدسی موجب انس بیش از پیش هنرمند با معانی و معارف این کتاب عظیم گشته و علاوه بر خلق آثاری فاخر در این زمینه، موجب تعالی هنرمند نیز می‌شود.


وی حضور هنرمندانی با رده‌های سنی مختلف و تحریر آیات را از مهم ترین ویژگی های این برنامه عنوان کرد و گفت: این برنامه از عصر فردا آغاز و تا ساعت 24 در مسجد جامع گت زمین خلیل شهر بهشهر ادامه خواهد داشت./950/ت302/ب

ارسال نظرات