۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۱۱۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

رسیدن به مقام رضوان الهی در گرو سیر در وادی ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، سیر متقین از عالم شهود به غیب را بی انتها دانست و رسیدن به مقام رضوان را در گرو سیر انسان در وادی ولایت اهل بیت عصمت و طهارت ارزیابی کرد.
حجت الاسلام ميرباقري حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری استاد حوزه و دانشگاه در شب شهادت امام علی(ع) در جمع عزاداران و سوگواران در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با تسلیت شهادت مولای متقیان(ع) به تبیین فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت.
 وی از امام علی(ع) به عنوان امام المتقین یاد کرد و بالاترین درجه بهشت را مقام رضوان دانست و گفت: کسی که در این مقام قرار گیرد محبت خداوند تبارک و تعالی را درک می کند و می چشد.
سیر متقین در عالم هدایت بی انتها است 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری هدایت الهی را بی انتها دانست و با بیان این که متقین سیرشان در عالم هدایت و سیرشان از عالم شهود به عالم غیب، یک سیر بی منتها است، ابراز داشت: مؤمنان دائما با هدایت قرآن و هدایت های امام علی(ع) سیر می کنند و اگر کسی این گونه شد هدایت های قرآن و حکمت به او می رسد. 
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر در این وادی حرکت کنیم و مهمان خانه خدا باشیم وارد بهشت و محیط ولایت شده ایم، مؤمنان نیز از همین جا وارد آن وادی می شوند و از همین دنیا پا در بهشت، فضای نور و حیات طیبه می گذارند. 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یکی از معانی شب قدر و احیا را احیای دل عنوان و تصریح کرد: افراد متقی و دل کنده از دنیا به حیات طیبه دست می یابند و سیرشان در درجات معرفت و ولایت خداوند تبارک و تعالی است. 
وی گفت: اگر در درجات این هدایت سیر کردیم باید بدانیم که حد توقف ندارد، از این رو به مؤمن در روز قیامت می گویند بخوان و بالا برو. 
این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: هر کس درجات ولایت امام علی(ع) را درک کند درجه او در بهشت بالاتر می رود.
مقام رضوان بالاترین مقام و درجه بهشت است 
وی مقام رضوان را بالاترین مقام و درجه بهشت دانست و گفت: هر کس می خواهد به مقام رضوان برسد باید در وادی ولایت سیر کند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه عوالمی که مؤمنان سیر می کنند مقامات وجودی پیامبر(ص) و امام علی و مسیر نازله قرآن و مسیر هدایت است که در آن ظلالت، گمراهی و هلاکت جایی ندارد. 
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: اگر کسی وارد این وادی شد هر قدمی که برمی دارد حجابی از پیش روی او برداشته می شود و هرچه پیش می رود اگر اهل توحید و هدایت باشد جز خدا، اسما الهی و آیات الله چیزی مشاهده نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری همه درجات بهشت را درجات امیرالمؤمنین(ع) دانست و گفت: دنیا دار گمراهی و ظلالت است و باید با تبعیت از اهل بیت(ع) سعی کنیم در دام شیطان گرفتار نشویم. 
استاد حوزه و دانشگاه شب های قدر را فرصتی مناسب برای توجه به خداوند تبارک و تعالی و دور شدن از پلیدی ها دانست و با اشاره به فراز «خلصنا من النار یا رب» در دعای جوشن کبیر اظهار داشت: مقصود از نار در این فراز از دعا محیط ولایت شیطان است.
شب های قدر شب های نیل به حقایق است 
وی شب قدر را شب نجات از نار و ولایت شیطان و دشمنان اهل بیت و ورود به ولایت امیرالمؤمنین(ع) دانست و ابراز داشت: اگر کسی می خواهد به فلاح و رستگاری برسد و از دوزخ نجات یابد شب های قدر بهترین فرصت برای تحقق آن است. 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری شب های قدر را شب های رسیدن به حقایق ذکر و بر ضرورت بهره گیری حداکثری مؤمنان از فیوضات این شب ها تاکید کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات