۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۱۱۵

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از عملکرد دولتمردان ترکیه در قبال سوریه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به تحولات سوریه، از عملکرد و رفتار دولتمردان و حاکمان ترکیه در قبال سوریه انتقاد کرد و این گونه رفتارها را مصداق ضایع کردن سنت پیامبر(ص) دانست.
تفسير قرآن کريم آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در مراسم دومین شب از لیالی قدر که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، با تسلیت شهادت مولای متقیان(ع) به تبیین فضائل و مناقب این امام همام پرداخت.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود توجه و عمل به وصایای مولای متقیان را بهترین مساله برای انسان در شب های مبارک قدر دانست و گفت: یکی از مهم ترین وصایای آن حضرت این بود سفارش می کردند هیچ چیز را برای خدا شریک قرار ندهید و بت ها را پرستش نکنید و سنت پیامبر(ص) را ضایع نکنید. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر الگوگیری همگان از سیره و روش زندگانی امام علی(ع) گفت: بهترین موضوع در شب های قدر، توجه به وصایای امام علی(ع) است.  
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر انسان موحد باشد، پرتو نور توحید در زندگی او می افتد و جامعه توحیدی می شود، خاطرنشان کرد: اگر نور توحید وجود انسان را فرا گیرد از نفاق و درویی و سایر رزائل اخلاقی نجات می یابد. 
این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات جامعه بشری، این مشکلات را ناشی از دوری از معارف اسلامی و معنویات دانست و گفت: در حال حاضر بخش مهمی از ثروت جهان صرف تهیه سلاح های مختلف می شود، چون کشورها از یکدیگر می ترسند، اگر این ثروت صرف آبادانی جهان می شد، دنیا گلستان شده بود. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مشکلات جوامع اسلامی را ناشی از دوری از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر(ص) دانست و از وضعیت بوجود آمده در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه ابراز تاسف کرد. 
وی با محکوم کردن دخالت نیروهای بیگانه در این کشور اسلامی، گفت: متاسفانه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی مزدور و نفوذی می فرستند تا در سوریه کشتار شود، تاسف بار تر اینکه حاکمان ترکیه اصرار دارند تا آتش جنگ در این کشور شعله ور باشد، اینها همه مصداق ضایع کردن سنت پیامبر اسلام است.
این مرجع تقلید ضمن دعا برای رهایی امت اسلام و مسلمانان از مشکلات کنونی اظهار داشت: مشکلاتی که کشورهای اسلامی را فراگرفته، بر اساس شیطنت های دشمنان اسلام و نادانی های برخی از کشورهای اسلامی است.
گفتنی است همزمان با لیالی قدر مراسم احیای این شب های پر خیر و برکت با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار می شود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات