۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۱۲۷
حجت الاسلام رفیعی:

شب قدر، شب بیداری کسانی است که گرفتار گناه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: درمان غفلت ها تنبه، توجه و بیدار شدن است و شب قدر، شب بیداری است و کسانی که گرفتار گناه هستند در این شب ها باید بیدار شوند.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه قم، در ویژه برنامه مراسم شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) که شامگاه جمعه با حضور تولیت آستان قدس رضوی و هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن جامع این حرم مطهر برگزار شد، تجمع عظیم میلیونی عزاداران و شب زنده داران در حرم قدسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را در کل کره زمین بی نظیر دانست و گفت: برتری و فضلیت شب های قدر نسبت به سایر شب ها مکان ها، حوادث و وقایعی است که در این ایام اتفاق می افتد و در غیر این صورت همه مکان ها و زمان ها یکسان هستند.

وی افزود: عظمت شب قدر بدین جهت است که این شب، شب نزول قرآن، صعود پرونده، فرود فرشتگان و شب برتر شدن پرونده ها و نامه های سال آینده است.

حجت الاسلام رفیعی سپس به تبیین مصادیق غفلت پرداخت و تصریح کرد: یکی از مصادیق غفلت، غفلت از آخرت است؛ مولای متقیان علی(ع) در بازار بصره با چشمانی اشک آلود فریاد می زدند «کی می خواهید برای آخرت توشه فراهم کنید و یاد قیامت بیافتید. چرا از دروغ و ربا غفلت می کنید»

استاد حوزه علمیه قم یکی دیگر از مصادیق غفلت را غفلت از آیات الهی دانست و بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «چقدر نشانه های ما در عالم وجود دارد که مردم از آن ها غافل هستند» و در آیه ای دیگر می فرماید «خداوند آیات و نشانه هایش را لغو نیافریده است».

وی با بیان این که غفلت از شیطان از دیگر مصادیق غفلت است، ابراز داشت: درمان غفلت ها تنبه، توجه و بیدار شدن است و شب قدر، شب بیداری است و کسانی که گرفتار گناه هستند در این شب ها باید بیدار شوند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خدای متعال در آیه 17 سوره ال عمران می فرماید « الصَّابِرِینَ وَالصَّادِقِینَ وَالْقَانِتِینَ وَالْمُنْفِقِینَ وَالْمُسْتَغْفِرِینَ بِالْأَسْحَارِ؛  آنان که صبر کنندگان و راستگویان و فرمانبرداران و انفاق کنندگان و استغفار کنندگان در سحرهایند» افزود: خدای متعال در این آیه تأکید می کند که اهل بهشت که نعمت های عظیمی در اختیارشان است پنج صفت صبر، صداقت، تواضع و فروتنی، انفاق و استغفار را داشته اند.

وی در پایان گفت: حضرت محمد بن عبدالله(ص) می فرمایند «سه چیز انسان را از شر شیطان حفظ می کند؛ نخست اهل ذکر بودن، دیگری گریه کنندگان از خوف الهی و سوم استغفار کنندگان»./968/پ203/ب

ارسال نظرات