۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۵۱۳۶
آیت الله موسوی جزایری:

فقه و اصول سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که فقه و اصول حوزه دروسی سنتی بوده و با تغییر به وجود آمده، پاسخگوی نیاز کنونی جامعه نیستند، گفت: طلاب و روحانیان باید به علوم گوناگون روز مجهز باشند که خوشبختانه حوزه علمیه اهواز کلاس های متعددی را در این زمینه برگزار کرده است.
آيت الله موسوي جزايري، امام جمعه اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت های این کمیته از زمان تشکیل تاکنون گفت: حضور مبلغان و انجام کارهای تربیتی در مدارس و مراکز آموزشی بسیار مهم و ضروری است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه طلاب تصریح کرد: در برهه کنونی نحوه تعامل طلاب و روحانیان با دانش آموزان، چگونگی پاسخ گویی به سؤالات آنان بسیار مهم است که با برنامه ریزی بسیار کارشناسانه، این مهم نیز باید هدفمند شود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که فقه و اصول حوزه دروسی سنتی بوده و با تغییر به وجود آمده، پاسخگوی نیاز کنونی جامعه نیستند، گفت: اگر طلاب و روحانیان بخواهند منبری پربار داشته باشند، باید به علوم گوناگون روز مجهز باشند که خوشبختانه حوزه علمیه اهواز کلاس های متعددی را در این زمینه برگزار کرده است.

وی مشاوره دادن به دانش آموزان را امری تخصصی برشمرد و افزود: این امر مربوط به علوم اجتماعی است؛ چرا که در این مشاوره باید راهکارهای صحیح زندگی از منظر اسلام پیش روی دانش آموزان قرار گیرد.

آیت الله موسوی جزایری به پیشرفت های روز افزون جامعه اشاره کرد و گفت: نیازهای امروز کشور نیازهایی است که بر ما تحمیل شده اند و تنها قشر پاسخ گوی آنها، روحانیت است، روحانیتی آگاه، متعهد و دلسوز که با علم روز خود بتواند این مشکلات را بر طرف کند.

وی با اشاره به وجود نهادهایی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان ها به خوبی توانسته اند از رسوب میکروب شبهات و خرافه پرستی ها در جامعه جلوگیری کنند و با برنامه های تبلیغی و مجهز کردن طلاب به علم روز گامی مؤثر در زمینه نیاز روز جامعه برداشته اند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر تجهیز بیش از پیش طلاب نسبت به گذشته در راستای پاسخ گویی به شبهات گفت: وقتی می توان برای مردم منبر مفید داشته باشیم که خود را با علوم روز و روش های برقراری ارتباط با مخاطبان مجهز سازیم، چراکه این موضوع موجب گسترش دین و درک بهتر مردم می شود./9464/پ201/ب

ارسال نظرات