۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۳۵۱۴۶
امام جمعه قم:

اصرار بر مواضع خطا و لجبازی بازی در زمین دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر اینکه همه انسان ها در زندگی دچار لغزش و خطا می شوند،‌گفت: یکی از مواردی که در انقلاب به ما ضربه زده، اصرار بر مواضع خطا و لجباری است که بسیاری از نیروها را از انقلاب گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) با بیان این‌که انسان در زندگی دچار خطا و لغزش می‌شود اما مهم آن است که بر خطای خود اصرار نورزد، گفت: یکی از مواردی که در انقلاب به ما ضربه زده، اصرار بر مواضع خطا و لجبازی است که بسیاری از نیروها و فرصت‌ها را از انقلاب اسلامی گرفته است باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.
روز قدس نماد صف بندی حق در برابر باطل است
امام جمعه قم بر ضرورت حضور مردم در راهپمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و با اشاره به این‌که روز قدس از مهم ترین مناسبت‌های نظام است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمودند؛ مسمانان جهان باید این روز را روز همه مسلمانانان و مستضعفان بدانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت حضور مردم و این‌که روز قدس، نماد صف بندی حق در برابر باطل است، اشاره و خاطرنشان کرد: صهیونست‌ها با حمایت و پشتیبانی کامل غربی‌ها بیت المقدس را اشغال کرده و با ارتکاب انواع جنایات مردم بومی آنجا را آواره کردند و کسانی که باقی ماندند را تحت شکنجه‌های تحقیر آمیز قرار می‌دهند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که در قرآن به دشمنی یهود با مؤمنان و مسلمانان تصریح شده است، اظهار کرد: صهیونیست ها دشمن بشریت هستند و قرآن نیز  بدون تردید دشمن ترین افراد را نسبت به مؤمنان و مسلمانان یهود دانسته است.
وی با بیان این‌که سرزمین قدس از ابتدا مورد تهاجم قرار گرفته و در طول تاریخ نیز مؤمنان از این سرزمین دفاع کرده‌اند، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در این باره اشاره کرد و گفت: پیامبر از این جنگ‌ها خبر داده و عنوان کرده‌اند از میان امت من پیوسته گروهی در دروازه‌های دمشق و بیت المقدس مبارزه می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی حوادث منطقه را سبب با شکوه‌ تر شدن راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته توصیف کرد و ابراز داشت: مردم با نشان دادن صلابت امت اسلامی به صهیونیست‌ها و وهابیت نشان خواهند داد که ملت‌های مسلمان مصمم هستند تا اسرائیل را از سرزمین قدس بیرون کنند.
حب علی نشانه ایمان و بغض او نشانه کفر است
وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت جانکاه امیر مؤمنان(ع)، محبت ایشان را برخاسته از عقل و حکمت و بغض ایشان را نشانه جهل خواند و افزود: باید بین محب و محبوب سنخیت باشد تا به او گرایش پیدا شود و بین روح حضرت علی(ع) و مردم سنخیت است که ایشان را ندیده اینچنین به او علاقه دارند و کسانی که تناسب روحی بین آنها با حضرت وجود ندارد هیچ گاه محب ایشان نمی‌شوند.
امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) حب حضرت علی(ع) را نشانه ایمان و بغض نسبت به ایشان را نشانه کفر خواند و ابراز کرد: بدنهادان، منافقان، یهودیان و انسان‌های شقی هیچ گاه علی(ع) را دوست ندارند، چون هیچ گاه بین آنها و حضرت تناسبی وجود ندارد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این که در روایات اهل سنت و شیعه فراوان به محبت حضرت علی(ع) سفارش شده است، تصریح کرد: این تنها یک توصیه اخلاقی و عاطفی نیست که ایشان را دوست داشته باشید بلکه یک توصیه کاربردی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که خدا از طریق محبت و مودت اهل بیت(ع) در پی پیاده کردن اهداف بلندی است، ابراز کرد: هدف خداوند از الگو قرار دادن اهل بیت(ع) این است که مردم با آنها ارتباط عاطفی برقرار کرده و در سایه محبت ایشان اخلاق و منش خود را نیز شبیه آنها کنند.
شخص ولایی غیرت فرهنگی و سیاسی دارد
وی در ادامه با بیان این‌که کسی که محب حضرت علی(ع) است قیافه ظاهری خود را آن گونه که مورد رضایت خدا است قرار می‌دهد، جامعه را به رعایت عفاف و حجاب توصیه کرد و گفت: شخص ولایی غیرت فرهنگی و سیاسی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان حب و بغض حضرت علی(ع) را دو پدیده عجیب دانست و اظهار کرد: دوستداران حضرت همیشه تا پای جان از اسلام حمایت می‌کنند؛ در کشور سوریه دشمنانان ولایت و وهابی‌ها کودک سه ساله را به خاطر حب علی(ع) دار زدند، این محب علی بر دار رفت اما داغ بغض علی(ع) را بر دل وهابیون گذاشت./927/پ201/ج
ارسال نظرات