۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۱۵۲
استاد حوزه علمیه قم:

شب های قدر فرصتی ارزنده برای زدودن زنگار گناهان از دل ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که شبهای قدر فرصتی ارزنده برای زدودن زنگار گناهان از دل ها است، گفت: باید با توسل و نیایش و ایمانی سراسر عشق و پاکی به درگاه ایزد منان حرکت کنیم.
شب های قدر فرصتی ارزنده برای زدودن زنگار گناهان از دل ها است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در مراسم معنوی عصری با شهدا در گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل با بیان این که انسان مظهر اسم باقی الهی است، خاطرنشان کرد: موت هجران نیست و هجرت است که انسان از جهانی به جهان دیگر می رود.

 

وی با اشاره به این که  آیات و روایات آمده اند که هویت ما را احیاء کنند، یادآور شد: کسی که از حضرت حق روی برگرداند گرفتار تیرگی و مردگی ها خواهد شد و ما انسان ها باید با تلاشی والا خود را به حضرت معبود نزدیک کنیم و از شرک ورزی دوری کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: ظواهر هستی را باید کنار بگذاریم و با ایمانی استوار به سوی معبود عالمیان بشتابیم که اعمال ما در پیمودن این مسیر عرشی نقشی ارزنده و گرانقدر را ایفا می نماید و تضمین کننده راه سعادت و نیک بختی ما خواهد بود.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با بیان این که شهید به حیات محض و محض حیات گره خورده است، گفت: شهدا از کمالاتی برخوردار بودند که فراتر از سایر کمالات و ارزش ها بود.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که باید دامنه دامان شهدا را بگیریم تا رستگار شویم، یادآور شد: سیره و روش زندگانی شهدای گرانقدر می تواند الگویی شایسته برای جوانان ایران اسلامی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد که جوان می تواند با استعانت از خداوند منان و پیروی از شهدا مسیر سعادت را طی کند و به سر منزل مقصود دست یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عمری به تن پرداختیم و باید در این شبها به جان خود توجه کنیم، گفت: قدر و منزلت انسان در این است که حقیقت لیله القدر را درک کند و کاسه دل خویش را به سمت بالا بگیرد تا بتواند در این شبهای پر فیض و عظمت توشه ای از کرامات والا  را در خود ایجاد کند.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی در پایان با تاکید بر این که شبهای قدر فرصتی ارزنده برای زدودن زنگار گناهان از دل ها است، خاطرنشان کرد: باید با توسل و نیایش و ایمانی سراسر عشق و پاکی به درگاه ایزد منان حرکت کنیم تا بدین وسیله ضمن تکامل و تعالی خویش توانسته باشیم دنیا و آخرت خود را الهی کنیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات