۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۱۵۴
خطیب جمعه نکا:

مفاهیم حیاتبخش قرآنی سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نکا با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) گفت: شیعه با حذف امام علی (ع) هیچ اعتباری ندارد.
امام جمعه موقت نکا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لایینی، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت امام علی (عج) اظهار داشت: شیعیان ما به امیرالمؤمنین (ع) شناخته می شوند و به نوعی سند اعتبار ما شیعیان امام علی (ع) است.

 

وی افزود: معرفی امام علی (ع) و شخصیت ایشان به جامعه بسیار سخت است و از این رو شافعی رهبر اهل تسنن در این رابطه گفته است: من در شخصیت علی متحیر مانده ام چرا که موقعیت و جایگاه علی برای مردم ناشناخته مانده است و من مردم و نفهمیدم که خدای من خدای آسمان و زمین است یا اینکه خدای من علی است و اگر علی آن جایگاه واقعی خود را به مردم نشان دهد همه در برابر عظمت وجودی ایشان سر تعظیم فرود خواهند آورد.


امام جمعه موقت نکا ادامه داد: علی (ع) نیز در روایتی این چنین می فرمایند: که من جایگاه و شرایط را مناسب نمی بینم که خود را معرفی کنم اگر من علم خود را آشکار کنم شما مردم مضطرب و حیران می مانید و در مورد پیامبر نیز شک خواهید کرد که چرا با توجه به وجود چنین شخصیتی چون علی شخص دیگری نازل شده است و به همین دلیل من علم خود را آشکار نمی کنم."

 

حجت الاسلام محمدی لایینی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) نه تنها شیعیان بلکه برخی اهل تسنن و مسیحیان را نیز شیفته خود، افکار و شخصیت خود کرده است.

 

خطیب جمعه نکا در ادامه سخنان خود همه عبادات شیعیان را در گرو وجود علی دانست و یادآور شد: نماز، روزه، حج، و همه عبادات ما در گرو علی (ع) است و در واقع وجود ما شیعیان در لوای این امام همام است.

 

وی با بیان این که مبارزه با نام و یاد امام علی(ع) همواره در تاریخ وجود داشته است و اکنون نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دشمن از هر راهی سعی بر کمرنگ کردن حب علی (ع) و اهل بیت ایشان در جامعه و فرزندان ما دارد که باید هوشیار و آگاه باشیم و با بیان دقیق وقایع و ویژگی های ممتاز این امام همام، با دشمن مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام لایینی ادامه داد: حب علی (ع) باید در قلوب همه ما وجود داشته باشد و این عشق و دوستی باید با شناخت صحیح و انتقال درست و معرفتی و بصیرتی به جامعه و نسل جوان ادامه یابد.

 

وی ادامه داد: خانواده ها باید فرزندان خود را با مساجد و برنامه های دینی آشنا سازند تا از انحرافات جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین در ادامه با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی افزود: حجاب و عفاف از جمله مسائلی است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد و چادر بعنوان حجاب برتر باشد اما حجاب زهرایی و زینبی (س) باید در جامعه به عنوان حجاب برتر معرفی شود و مردم غیرت ناموسی داشته باشند و خانواده ها به بهانه تنفنن در گناه فرزندان شریک نشوند.

 

امام جمعه موقت نکا ادامه داد: شراب خواری، روی آوردن به مواد مخدر، بی حجابی و بدحجابی، آشکارا روزه خواری کردن و مسائلی از این قبیل متأسفانه در جامعه باب شده و رواج یافته است و باید فرزندان خود را از این مسائل در امان داریم.

 

وی گفت: غیرت دینی و ناموسی از جمله مسائلی است که باید در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد و همگان به این مسئله توجه ویژه اعمال کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تأکید بر این که خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود از مفاهیم دینی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: مفاهیم حیاتبخش قرآنی سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است./950/پ202/ب

ارسال نظرات