۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۳۵۱۵۵
امام جمعه تبریز:

آمریکا مسؤول اصلی ربایش زائران ایرانی در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری تاکید کرد: ربایش 48 زایر ایرانی در سوریه، جنایتی است که با حمایت مستقیم دول غربی به ویژه آمریکا صورت گرفت، ما مسؤول اصلی ربوده شدن زایران ایرانی را رژیم آمریکا می دانیم که رهبری تروریست ها را بر عهده دارد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تاکید بر حضور پرشور عموم مردم در راهپیمایی روز قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن این روز، ابعاد جدیدتری از نگرانی‎‌های رژیم غاصب صهیونیستی نمایان می شود.

 

وی با بیان این‌که نشانه‌های اضمحلال تدریجی رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: با افول سرائیل، نه تنها مسلمانان و ملت فلسطین، بلکه عموم مردم جهان نابودی رژیم صهیونیستی را جشن خواهند گرفت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری روز قدس را یکی از یادگارهای ارزشمند و ماندگار امام راحل دانست و افزود: روز قدس، حرکتی وحدت آفرین میان مسلمانان و عاملی برای بیداری امت اسلامی برای مقابله با بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت است، روز قدس امسال به دلیل بیداری اسلامی منطقه و احساس تعلق خاطر بیشتر فلسطین به جهان اسلام از سال های گذشته متفاوت است.

 

وی با تاکید بر این‌که روز قدس امسال با حضور میلیونی مسلمانان گرامی داشته خواهد شد، تصریح کرد: تحرکات ننگین رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی به قدری نفرت جهانی را به دنبال داشته که داشتن گذرنامه رژیم صهیونیستی در جوامع بین المللی خفت محسوب می شود.

 

آیت الله مجتهدشبستری روز جهانی قدس را فرصتی برای اتحاد و انسجام جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان در برابر جهان غرب و استکبار دانست و عنوان کرد: اتحاد ناگسستنی میان ملت های مسلمان افزایش یافته و بزودی شاهد سقوط رژیم صهیونیستی و آزادی سرزمین های اشغالی خواهیم بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با دعوت از عموم اقشار جامعه برای حضور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته، روز قدس امسال آن است که با سرنوشت مردم کشورهای منطقه که درگیر خیزش‌های اسلامی هستند ارتباط تنگاتنگ و معنی‌دار پیدا کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سوریه اظهار داشت: ربایش 48 زایر ایرانی در سوریه، جنایتی است که با حمایت مستقیم دول غربی به ویژه آمریکا صورت گرفت، ما مسؤول اصلی ربوده شدن زایران ایرانی را رژیم آمریکا می دانیم که رهبری تروریست ها را بر عهده دارد.

 

آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که اگر ایرانی ها به سلامت آزاد نشوند، باید مسببین این موضوع منتظر عاقبت کار خود باشند، افزود: اسناد حضور 20 هزار مزدور خارجی در ناآرامی های سوریه افشا شده ولی به فضل پروردگار سوریه از وضع بحرانی خارج شده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دولت سوریه تاوان مقاومت اسلامی را می دهد، اظهار داشت: گسیل تروریست ها و مزدوران به این کشور از سوی آمریکا به دلیل مبارزه سوریه با رژیم صهیونیستی است، قطعا سیاست‌ تروریسم پروری غرب در خاورمیانه راه به جایی نخواهد برد./935/پ201/ج

ارسال نظرات