۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۱۵۷
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

نهج البلاغه گوشه‌ای از علم امام علی است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، شمشیر زدن حضرت علی(ع) در راه دفاع از اسلام را از عبادات جن و انس برتر خواند وگفت: ایشان همه وجود خود را وقف اطاعت پیامبر اکرم(ص) و دفاع از اسلام کرده بود.
ميرباقري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی میرباقری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، نهج البلاغه را یادگاری ارزشمند از ایشان دانست و گفت: این کتاب ارزشمند حاوی سخنان و رهنمودهای گهر بار ایشان است.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم یکی از ویژگی های مهم نهج البلاغه را غنای علمی آن دانست و ابراز کرد: عالمان فراوانی به شرح نهج البلاغه پرداخته‌اند اما همگی به عجز خود در برابر فرمایشات حضرت اذعان کرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری با بیان این‌که باطن نهج‌البلاغه گوشه‌ای از علم حضرت علی(ع) است، افزود: برخی از شرح دهندگان نهج البلاغه که از اهل سنت بوده‌اند نیز در برابر معارف این کتاب اظهار عجز کردند.
 
وی شجاعت، انفاق، کرامت و عبادت را  از جمله ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) برشمرد و اظهار کرد: این‌که برخی به هزار رکعت نماز خواندن حضرت علی(ع) در یک شب ایراد می‌گیرند بدانند که این تمام عبادت ایشان نیست.
 
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به روایات شمشیر زدن حضرت علی(ع) در راه دفاع از اسلام را از عبادات جن و انس برتر خواند و خاطرنشان کرد: ایشان همه وجود خود را وقف اطاعت پیامبر اکرم(ص) و دفاع از اسلام کرده بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع) زهد ایشان است و زاهد کسی است که در برابر راحتی و سختی دنیا ثابت قدم باشد و با عبور از دنیا آخرت خود را تضمین کند.
 
وی در پایان بی ارزشی دنیا و حکومت را از دیدگاه حضرت علی(ع) مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایشان فرمودند؛ دنیا و حکومت آن برای من از آب بینی بز بی ارزش تر است./927/پ202/ج
ارسال نظرات