۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۱۵۹
امام جمعه موقت اردبیل:

هدف اصلی غرب در سوریه شکست مقاومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فروغی با تاکید بر این‌که شکست مقاومت در سوریه با هدف مقابله با ادامه این سیر دنباله‌دار در عراق و لبنان است، گفت: هدف اصلی نظام سلطه در سوریه شکست مقاومت اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به وضعیت سیاسی حاکم در سوریه اظهار داشت: غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از آشوبگران و تروریست‌های داخلی سوریه درصدد مقابله با دولت بشار اسد است.

 

وی با بیان این‌که هدف اصلی نظام سلطه در سوریه فقط براندازی نظام این کشور نیست بلکه می خواهد اصل مقاومت اسلامی را تهدید نماید و این مقاومت را بشکند، افزود: استکبارجهانی در سوریه جنگ احزاب به راه انداخته‌ و آمریکا با لشکرکشی به سوریه سعی دارد خط مقاومت در این کشور و کشورهای همسایه را بشکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی با بیان این‌که هدف اصلی آمریکا با راه اندازی جنگ داخلی در سوریه، براندازی نظام اسلامی ایران در عاقبت امر است، گفت: غرب و رژیم صهیونیستی با از دست دادن پایگاه خود در مصر سعی دارد، ضربه‌ای مهلک به پیکره نظام اسلامی با فشار بر سوریه وارد کند که در این مسیر نیز ناکام بوده است.

 

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر این‌که شکست مقاومت در سوریه با هدف مقابله با ادامه این سیر دنباله‌دار در عراق و لبنان است، افزود: سران بی‌کفایت برخی از حکام عرب منطقه، با همکاری نزدیک با سرویس‌های اطلاعاتی و تروریستی غرب در منطقه، سند اضمحلال خود را امضاء کرده اند، چراکه در صورت موفقیت غرب در سوریه نوبت به خود آنها خواهد رسید.

 

وی با بیان این‌که ماهیت اصلی انقلاب‌های منطقه ای برچیده شدن رژیم جعلی صهیونیستی بوده است، تصریح کرد: روز جهانی قدس امسال فرصتی مغتنمی برای نشان دادن اتحاد مسلمانان جهان و انزجار از رژیم صهیونیستی است، روز قدس خطری جدی برای اسرائیل و حتی حکام مرتجعه و دست نشانده غرب در منطقه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان منطقه بدانند که تعیین چنین روزی ابتکار امام خمینی(ره) بوده و مردم انقلابی ایران اسلامی به آن افتخار می کنند، باید همه مسلمانان دست به دست هم دهند تا رژیم صهونیستی را که دشمن مشترک همه ما است، از بین ببرند.

 

وی لازمه اضمحلال رژیم صهیونیستی را اتحاد، حرکت در خط ولایت و هوشیاری و بصیرت تمام مسلمانان جهان دانست و افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با هدف از بین بردن مقاومت و حزب الله در لبنان و کاستن از قدرت ایران اسلامی در منطقه به منظور ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی، به دنبال فرونشاندن موج بیداری اسلامی است.

 

امام جمعه موقت اردبیل با بیان این‌که غرب به دنبال حذف ایران در حل معادلات سیاسی منطقه است، تصریح کرد: دشمن تلاش دارد جنگ مذهبی گسترده ای را در منطقه به راه اندازد؛ سران کشورهای اسلامی باید به خود بیایند و با آگاهی از اهداف پلید دشمنان، اجازه عملی شدن نقشه های استکبار جهانی را در منطقه ندهند.

 

وی در پایان عموم مردم مؤمن و متدین اردبیل را برای بهره‌مندی هر چه بیشتر و بهتر از روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان توصیه کرد و گفت: هرچه داریم از ولایت است، تنها با حرکت در خط ولایت نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی در منطقه بی اثر خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات