۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۱۷۶
خطیب جمعه بیروت:

حکام عرب در قبال مردم تقوای الهی را در پیش گیرند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، حکام عرب را به رعایت تقوای الهی و دوری از ظلم و ستم به مردم فراخواند.
شيخ عبدالامير قبلان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه بیروت با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مولی الموحدین (ع) گفت: امام علی (ع) در حالی با خانواده و مردم و جهان وداع گفت که سیره او برای جهانیان روشن بود و اهداف سراسر خیر و هدایت و استقامت را در پیش گرفت.
 
وی حکام عرب را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: رهبران جوامع عربی و اسلامی باید تقوای الهی را در پیش گیرند و از ظلم و ستم و گناه دوری کنند، حقوق را به صاحبانشان بازگردانند، با مردم منصف باشند، زمینه های زندگی کریمانه را برای شهروندان فراهم سازند و با خداوند متعال باشند تا خدا نیز با آنان باشد.
 
آیت الله قبلان ادامه داد: از ملت های عربی و اسلامی و همه لبنانی می خواهم اگر دوستدار امام علی (ع) هستند با مردم منصف باشند و عدالت را در حق آنان رعایت کنند و در پی صلح باشند، چرا که خداوند متعال دوستدار مصلحین است.
 
نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از گسترش فقر در جوامع اسلامی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید جهت ریشه کن شدن فقر و نیازمندی بکوشند و از هیچ تلاشی برای یاری رساندن به آنان دریغ نکنند، زیرا فقرا و محرومان برادران شما به شمار می آیند و نمی توان نسبت به آنان بی توجه بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان به بررسی آخرین تحولات لبنان پرداخت و تصریح کرد: لبنان در آشوب و تنش بسر می برد و در شرایطی قرار داریم که باید تقوای الهی را در پیش گیریم و با دوری از حسد و کینه و پایان دادن به اختلافات، خود را از بدی ها دور سازیم تا خداوند متعال نیز به حال ما بنگرد و کشور را از بحران کنونی نجات دهد.
 
شیخ عبدالامیر قبلان، هوشیاری لبنانی ها نسبت به فتنه را خواستار شد و ادامه داد: از لبنانی ها می خواهم امنیت کشور را حفظ کنند و برای اتهام زدن به دیگران عجله نورزند، ما باید در عکس العمل هایمان عاقل باشیم و از گمان بد و فتنه دور شویم و با وحدت و همکاری و همبستگی از ملت و کشور لبنان حمایت کنیم.
 
وی بر لزوم استفاده از معنویت و فضایل شب قدر تاکید کرد و گفت: از روزه داران عزیز می خواهم آنچه در ماه رمضان انجام دادند را مورد حساب قرار دهند، شب قدر را گرامی بدارند و از این ماه مبارک برای گشودن صفحه جدیدی از خیر و برکت استفاده کنند./980/ب902/ک
ارسال نظرات