۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۲۰۲
استاد حوزه علمیه خوزستان:

شب قدر شب توبه و فرصتی برای طلب بخشش از خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر حل کردن اختلافات قبلی از سوی انسان‌ها افزود: نباید در شب قدر کینه‌ای از مسلمانی در قلب مسلمان دیگر وجود داشته باشد و می بایست قبل از عبادت و طلب بخشش از خدا، حق‌الناس را ادا کرده و به ادای حق دیگران پردازند.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

 

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن شب 23 ماه مبارک رمضان و حضور در لیالی قدر، اظهار داشت: شب های قدر به ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به اوج کمال و معنویت انسانی است که مردم ایران باید از این فرصت کمال استفاده و بهره را ببرند.

وی در ادامه به اعمال وارد شده در این شب اشاره کرد و گفت: خواندن قرآن، زیارت امام حسین (ع) که در روایت آمده چون شب قدر می‌شود، منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده است، دیگری، احیا داشتن به طوری که در روایت آمده هر کس احیا کند، شب قدر را گناهان او آمرزیده شود، هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد و صد رکعت نماز که فضیلت بسیار دارد و افضل آن است که در هر رکعت بعد از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «توحید» بخواند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان این که شب قدر جایگاه والایی در عالم تکوین و تشریع دارد، بیان داشت: شب قدر علاوه بر این که شب نزول قرآن است، جایگاه والایی در عالم تشریع و تکوین دارد، اما به یقین فضیلت شب قدر، ذاتی است و نزول قرآن تنها به عظمت آن افزوده است.

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که برترین اعمال در ماه مبارک رمضان، گریه بر مصیبت های علی و اولاد علی است، اظهار داشت: نام علی، یاد علی و ذکر مناقب علی عبادتی بزرگ بوده و در این شب های عزیز بیان فضایل و کرامات امیرالمؤمنین(ع) افضل اعمال است.

امام جمعه بهبهان با بیان این که در شب قدر گناهان افراد بخشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: شب قدر شب پذیرفته شدن توبه گناهکاران است.

این مقام مسؤول با تأکید بر حل کردن اختلافات قبلی از سوی انسان‌ها افزود: نباید در شب قدر کینه‌ای از مسلمانی در قلب مسلمان دیگر وجود داشته باشد و می بایست قبل از عبادت و طلب بخشش از خدا، حق‌الناس را ادا کرده و به ادای حق دیگران پردازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شب قدر شب توبه و فرصتی برای طلب بخشش از خداوند است، گفت: بر هر مسلمان واجب است که از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به برخی از فیوضات شب‌های قدر افزود: عبادت کردن در شب قدر برتر از هزار ماه است و به راستی که اگر شخصی متوجه این موضوع باشد، فضیلت استفاده از این شب‌ها را از دست نخواهد داد.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان سخنان خود، با بیان این که مبلغان عرصه های دینی باید از فرصت های طلایی بدست آمده در ماه مبارک رمضان، همچون شب های قدر که امشب آخرین شب از آن ایام خواهد بود، کمال استفاده و حداکثر بهره را ببرند، اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید با حضور در جمع جوانان و گردهم آوردن آنها در ایام قدر، به تبلیغ دین و هدایت آنها بپردازند؛ چرا که این شبها، فرصت هایی طلایی برای هدایت مردم است./9465/ت302/ب

ارسال نظرات