۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۵۲۲۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سیره زندگی امام علی راهنمایی جامع برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حضرت علی (ع) را جامع همه فضائل دانست و گفت: سیره زندگی آن امام همام به عنوان راهنمای کامل زندگی برای همه بشریت است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی برنامه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با بیان اهمیت استفاده از ماه رمضان به ویژه شب های قدر گفت: ماه رمضان ماه نزول برکت و رحمت الهی و شب های قدر فرصت هایی طلایی برای جبران گناهان و اشتباهات است که باید از لحظه لحظه های آن استفاده کرد.

 

وی با بیان این که درک معارف الهی در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب های قدر می تواند آینده زندگی ما را به بهترین شکل رقم بزند، ادامه داد: بهره گیری مناسب از معنویت شب های قدر در واقع نوعی ساماندهی رابطه انسان و خدا محسوب می شود چرا که در این شب ها خداوند همه اسباب و لوازم تقرب و توبه را برای بشر فراهم ساخته است تا از آن به نحو مطلوب بهره برداری کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به اعمال شب های قدر اشاره کرد و بیان داشت: انسان برای رسیدن به هدف متعالی که خداوند برای او در نظر گرفته است، نیاز به لوازم، شرایط و راهنما دارد که در ماه مبارک رمضان این بستر مناسب فراهم شده است و با اقامه اعمال تعیین شده همراه با تضرع و استغفار با توسل به ائمه معصوم (ع) این امر محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که لطف و رحمت خداوند متعال در شب های قدر شامل همه بندگان می شود، اما کسانی هستند که خود را از رحمت الهی محروم کرده اند و در واقع از دریافت فیوضات الهی امتناع می کنند، ادامه داد: مؤمنان این شب ها را بهترین فرصت برای جلب رضای الهی می دانند و بدان عمل می کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر تدبر در قرآن کریم در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: علت این که بر قرائت و تدبر قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید شده است به واسطه فیضی است که در این ماه از جانب خداوند نازل شده و در واقع خداوند یک میان بر و یک امتیاز ویژه در مسیر درک معارف قرآن و اهل بیت (ع) برای بشر در این ماه قرار داده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به ایام شهادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: سیره زندگی حضرت امیرالمؤمنین(ع) به عنوان راهنمای کامل زندگی برای همه بشریت است.

 

وی ضمن بیان اهمیت توجه به اعمال وارده شب های ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره گیری از فضای مناسب در مساجد با ایجاد برنامه های متنوع و برگزاری حلقه های معرفت ویژه جوانان و همچنین دعا جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) تاکید کرد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در روایات ما شب قدر به عنوان شب مقدسی نامگذاری شده و سرنوشت انسان ها در این شب رقم می خورد، گفت: در این شب می توان بسیاری از اعمال ناپسند گذشته را پاک کرد و بر کفه ترازوی اعمال خوب اضافه کرد.

 

وی با بیان این که به تعبیر قرآن کریم این شب بهتر از هزار ماه است و خداوند بر حق الله ثواب فراوانی را وعده داده است، خاطرنشان کرد: شب قدر، شب نزول قرآن و ملائکه و از شب های مهم تاریخ زندگی بشر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که برنامه های ویژه ای از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این شب ها پیش بینی شده است، گفت: مراسم شب قدر و احیا در تمامی مساجد و هیئات مذهبی و تشکل های دینی سطح استان برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات