۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۲۳۱
سید علی فضل الله:

رژیم صهیونیستی می خواهد جنگ را به سوی مصر سوق دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تیراندازی به سوی نظامیان مصری در سینا را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که این رژیم می خواهد صحنه جنگ را به سوی مصر منحرف کند.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت روزنامه الانتقاد، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد امامین الحسنین (ع) منطقه حاره حریک برگزار شد نبست به توطئه های رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: همگان باید به سیاست های دشمنانه رژیم صهیونیستی توجه داشته باشند خصوصا اینکه این رژیم به شدت پیگیر مساله تخریب تدریجی مسجد الاقصی و توسعه شهرک سازی در ضفه غربی است و به حملات مستمر به غزه ادامه می دهد.
 
وی از هدف قرار گرفتن سربازان مصری در سینا ابراز شگفتی کرد و افزود: تیراندازی به سوی سربازان روزه دار مصری در هنگام افطار امری شگفت انگیز است، دشمن صهیونیسم می خواهد جنگ را از این رژیم به سوی مصر سوق دهد . خونریزی ملت های عربی در چهارچوبی غیر از جنگ با صهیونیست ها تاسف آور و محکوم است و از علمای و افراد بیدار امت می خواهم در برابر شیوه های تکفیری که در حال گسترش در جهان اسلام است، ایستادگی کنند.
 
حجت الاسلام فضل الله از بروز جنگ داخلی در سوریه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بیم آن داریم که سوریه وارد مرحله جنگ داخلی شود، همگان باید بدانند خشونت تنها به زاییده شدن خشونت دیگر منتهی و خون تنها با خون آبیاری می شود، از همه جریان های موجود در سوریه می خواهم به دعوت گفت وگو و مذاکره لبیک گویند و در دور ساختن سوریه از شبح جنگ سهم داشته باشند.
 
خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بررسی مسائل داخلی لبنان پرداخت و تصریح کرد: مسؤولان باید پیش از آن که اقدامی انجام دهد به بررسی دقیق واقعیت های موجود بپردازند و از پرداختن به مسائلی که مطمئنا به اختلاف و تنش می انجامد و جامعه را ملتهب می سازند به شدت خودداری کنند.
 
وی تاکید کرد: ما به حاکمانی نیازمندیم که همه مسائل را با آرامش و عقلانیت بررسی کنند و از صحنه تنش و عکس العمل های تند به دور باشند، ما به کسانی نیازمندیم که بتوانند کشور را به خوبی اداره کنند و توانایی مدیریت بحران را داشته باشند.
 
سید علی فضل الله با اشاره به اهمیت قانون انتخابات بر جامعه، بیان داشت: انتظار داریم قانون انتخابات در فضایی آرام مورد بررسی قرار گیرد و بتوانند کشور را از جبهه بندی های طایفه ای و مذهبی دور کند و تنها در جهت خدمت به شهروندان لبنانی قرار گیرد.
 
خطیب جمعه بیروت بر لزوم پیگیری جدی آزادی ربوده شدگان لبنانی در سوریه تاکید کرد و گفت: هنگامی که روزنامه نگاران لبنانی قادرند با ربوده شدگان و ربایندگان در ارتباط باشند پس دولت به صورت حتم می توانند با این افراد ارتباط برقرار کند و زمینه های آزادی آنان را فراهم سازد./980/ب902/ک
ارسال نظرات