۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۲۳۲
نایب رییس کمیسون امنیت ملی:

اجلاس عدم تعهد باید در شان نظام اسلامی برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در کشورمان، این اجلاس را فرصتی مناسب برای تبیین مواضع به حق جمهوری اسلامی برای حل مشکلات جامعه جهانی دانست.
اجلاس عدم تعهد باید در شان نظام اسلامی برگزار شود

 

منصور حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در شرایط بیداری اسلامی به میزبانی کشورمان در اوایل شهریور ماه سال جاری، درباره پیامدها و بازتاب‌‌های این نشست، گفت: شرایط منطقه در مقطع خاصی از تاریخ و برگزاری این اجلاس در کشورمان بسیار حائز اهمیت است، زیرا نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران برخلاف اقدامات غربی‌ها و مخصوصا آمریکا، منزوی نیست.

منتخب مردم اردبیل در خانه ملت افزود: این اقدام نمایانگر وضعیت مثبت ژئوپولتیک و سیاسی خاص ایران در منطقه است، همچنین پیش بینی می‌شود تصمیمات مناسبی برای تغییر و تحول در شرایط عمومی منطقه خصوصا در باره مسأله سوریه اتخاذ شود.

وی بیان داشت: برگزاری نشست سران غیر متعهدها در جمهوری اسلامی می‌تواند در جهت خروج پرونده هسته‌ای از اطاله مذاکرات مؤثر واقع شود، همچنین در این اجلاس مسائل حقوق بشر در سطح منطقه و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در داخل کشور نیز مطرح است. 

خروجی اجلاس عدم تعهد باید منجر به اثبات کارایی نظام شود

حقیقت پور در ادامه با اشاره به تلاش جبهه استکبار در جهت القای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی اظهار داشت: ادبیات جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی سلطه کشورهای استعمارگر  پایه‌ریزی شده و از اول انقلاب سعی آنها بر این بود تا ملت ایران را در حاشیه قرار دهند تا حرف حق و دفاع جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های فلسطین و مقاومت و همچنین مدل گفت‌وگوی جمهوری اسلامی به عنوان یک مدل برتر مطرح نشود.

وی این اجلاس را فرصتی مناسب برای تبیین مواضع اصولی و به حق جمهوری اسلامی در جهت رفع مشکلات جامعه جهانی دانست و خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس، ابراز داشت: امید است این اجلاس در شان جمهوری اسلامی ایران و با نظم و ترتیبی مثال زدنی برگزار شود و حداکثر بهره‌برداری دو یا چند جانبه و گروهی از این اجلاس به دست بیاید تا باعث اثبات کارآیی نظام و تأثیر گذاری آن در منطقه باشد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی معتقدند رژیم صهیونیستی به انتهای خط رسیده و رو به افول و زوال است، تصریح کرد: کافی است بیداری اسلامی قوام بیشتری پیدا کند و با کمی دقت دیده می‌شود که تمام تلاش غربی‌ها در سوریه برای ایجاد منفذی در جهت گسترش اسرائیل در این کشور است.

حکام مرتجع منطقه به فکر خواندن غزل خداحافظی باشند

وی همچنین با اشاره به از دست رفتن جایگاه سابق و حضور این رژیم در برخی کشورهای اسلامی مانند مصر، لیبی و تونس، اظهار داشت: اسرائیل به طور کامل در حال ایزوله شدن است و امید می‌رود بتوانیم در سرزمین‌های اشغالی شاهد تشکیل حکومتی آزاد، اسلامی و مطابق با خواسته مردم باشیم. 

حقیقت پور در پایان مقابله برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی را با جریان مقاومت متذکر شد و گفت: اقدامات آنها تاثیری بر روند بیداری اسلامی نخواهد داشت زیرا شرایط برای ورق زدن تاریخ منطقه توسط مردم فراهم شده و دولت‌های مرتجع اگر با این موج همراهمی و هماهنگی کردند باقی خواهند ماند و در غیر این صورت باید به فکر خواندن غزل خداحافظی باشند./908/ت302/ج

ارسال نظرات