۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۵۲۴۰

مرحوم احمدی فقیه یزدی به طلبگی و لباس روحانیت عشق می‌ورزید

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی عشق بسیاری به طلبگی و لباس روحانیت داشت و حرمت و اهمیت این لباس مقدس را به خوب نگهداری ‌کرد.
مرحوم آيت الله محمدحسن احمدي فقيه يزدي

 

آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله محمدحسن احمدی فقیه یزدی به بیان خاطراتی از این فقیه برجسته حوزه علمیه قم پرداخت و تواضع و فروتنی، خضوع و خشوع و تلاش بی‌وقفه در راه ترویج مکتب اهل بیت‌(ع) را از ویژگی‌های ایشان برشمرد.

 

وی افزود: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، بسیار متدین بود و هر آنچه را که احساس تکلیف می‌کرد، در انجام آن هیچ کوتاهی نداشت و به هر نحوی که بود به آن تکلیف عمل می‌کرد؛ حتی اگر به شأن ایشان هم لطمه می‌خورد اما چون می‌دید تکلیف شرعی است سرسختانه می‌ایستاد تا به تکلیف عمل شود.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی از ابتداى نهضت اسلامى، همواره با حضرت امام خمینى(ره) هم‌گام بود و در تحقّق آرمان‌هاى ایشان، تلاشِی نیکو داشت و در پی این فعالیت‌ سیاسی به همراه همسر و بعضى از فرزندان‌شان از سوى ساواک دستگیر و زندانى شدند.

 

وی تصریح کرد: ایشان نه تنها در رابطه با انقلاب زحمات بسیاری را تحمل کرد، در دوران دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز حضور فعالی داشت، براساس تکلیف عمل می‌کرد و براى انجام‌دادن برنامه‌هاى صحیح شرعى همچون برپایى مراسم تبیین دعا و زیارت و اقامه‌ نماز جماعت‌ و رفع نیازهاى معنوى جبهه‌، کوشا بود.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به تلاش مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در حوزه آیات‌الاحکام تبیین صحیح معارف اهل بیت‌(ع) را مهم‌ترین دغدغه ایشان عنوان و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی همواره اهل سنت را به حقیقت قرآن و مکتب اهل بیت‌(ع) توجه می‌داد و معتقد بود که همگان با توجه به سیره اهل بیت‌(ع) هدایت می‌شوند.

 

وی داشتن تواضع و فروتنی بسیار را از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی برشمرد و گفت: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در برابر علم و عبادت بسیار متواضع بود و گاهی اگر برای موضوعی مشکلی پیش می‌آمد شب به بیابان می‌رفت و در تاریکی زانوهای خود را برهنه می‌کرد، در خاک فرو می‌برد، پیش خدا تضرع و دعا می‌کرد و دعا هم مستجاب می‌شد.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی نسبت به علم خضوع و خشوع بیش از حد داشت و سعی می‌کرد تا حد امکان از وجود هر عالمی در هر جای عالم که هست بهره ببرد یا از آثار ایشان مطلع شود، افزود: توسعه فکری و علمی مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی نسبت به علما و اندیشمندان کم‌نظیر بود.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت آیت‌الله حاج ملااحمداحمدی نجفی حائری پدر مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی از کودکی توجه ویژه‌ای به پرورش فرزندانش در تحصیل علم و دانش داشت، گفت: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی عشق بسیاری به طلبگی و لباس روحانیت داشت و حرمت و اهمیت این لباس مقدس را به خوب نگهداری ‌کرد.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی تصریح کرد: مرحوم اخوی ما توجه بسیاری به رفع نیاز فکری و علمی جوانان به ویژه در عمل به مسائل شرعی داشت، گاهی جوانی می‌آمد و سؤال می‌پرسید و معلوم هم بود ذهنش دچار انحراف شده است، اما ایشان با حوصله و توجه بسیار تا آنجا که مطلوب و شایسته بود و رضایت الهی حاصل می‌شد، این جوان را راهنمایی می‌کرد.

 

وی افزود: مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی اهتمام ویژه‌ای به شرکت در مراسم شب‌های قدر برای قرآن سر گرفتن داشت و همواره این آرزو را داشت که در راه امیرمؤمنان امام علی‌(ع) به شهادت برسد و بالاخره هم در این راه به لقاءالله پیوست که به تعبیر یکی از مراجع تقلید در این راه شهید شد. /920/ت302/ن

ارسال نظرات