۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۲۵۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

عمل انسان تنها با نیت الهی ارزش پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تأکید براین که باید در همه امور رضایت خداوند مورد توجه قرار گیرد، گفت: عملی که رضایت الهی در آن نباشد بی ارزش است.
آيت الله علوي گرگاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد سطح عالی حوزه در دیدار مدیر کل و جمعی از کارمندان اداره کل ارشاد استان در گرگان، با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصتی است تا ببینیم که عمل ما به چه صورتی بوده است.

 آیت الله علوی گرگان با بیان این که عمل به تنهایی حجمی خالی است، خاطرنشان کرد: آنچه به عمل ارزش می دهد، نیت انسان است.
 وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: هر چیزی از بین رفتنی است و تنها چیزی که از بین نمی رود، وجه الله است و وجه الله شدن به این صورت است که انسان، نیتش این باشد که عملش را برای خدا انجام دهد و ببیند که خداوند چه کاری را از او می خواهد و او همان کار را انجام دهد.
 آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یکی از مشکلات امروز جامعه ما این است که انسان در این جامعه خدا را فراموش کرده است، گفت:  خداوند، نیازی به ما ندارد و ما اگر خدا را فراموش کنیم یعنی این که خود را فراموش کرده ایم.
 وی تاکید کرد: در رفتار و کردارمان، باید رضایت خداوند منظور شود و مدیران این رضایت را باید با حضور در مجالس و جلسات و دیدار با آنها تقویت کنند، چرا که دیدن مردم و دیدار با آنها در میان خودشان، صفت بالایی است.
 
غلامرضا منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در ابتدای این جلسه، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع)، توفیق بدست آمده و حضور در بیت این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم را افتخاری بزرگ برای مدیران حوزه فرهنگ و هنر استان خواند و از وی خواستار ارائه رهنمون لازم برای این حوزه شد./950/د102/ج

ارسال نظرات