۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۲۵۸
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بیداری اسلامی از نتایج گفتمان سازی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مقابله برخی دولت‌های به ظاهر اسلامی منطقه با جریان مقاومت گفت: هم‌خانواده بودن اخوان المسلمین در مصر با حماس و حتی حزب الله باعث به ثمر رسیدن بیدای اسلامی و از دایره خارج کردن قدرت‌های نامشروع می‌شود.
بیداری اسلامی از نتایج گفتمان سازی انقلاب اسلامی است

 

هادی شوشتری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی سران جنش عدم تعهد در شرایط بیداری به میزبانی کشورمان در اوایل ماه آینده گفت: برگزاری این اجلاس در تهران به عنوان یکی از اعضای موثر جنبش غیر متعهدها یک موفقیت قابل توجه برای دستگاه دیپلماسی است.

منتخب مردم قوچان در خانه ملت اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز جزء اعضا موثر این جنبش بوده و در اجلاس‌های مختلفی که بعد از انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا برگزار شد با توجه به سیاست‌ عدم وابستگی به بلوک شرق و غرب، حتی بعد از اضمحلال شوروی نیز یکی از کشورهای مستقل نظام بین الملل بوده است.  

وی در ادامه با بیان این که در سه دهه گذشته، ابر قدرت‌ها مخصوصا آمریکا و برخی کشورهای غربی دنبال این بودند تا جمهوری اسلامی را منزوی کنند، اظهار داشت: با وجود میل آنها همواره ایران به عنوان یکی از کشورهای موثر در منطقه و نیز در سطح بین الملل مورد توجه سایر کشورها بوده و اساسا از قدرت گفتمان سازی بالایی برخوردار و نشانه این توانایی پیروزی‌هایی است که در منطقه به دنبال گفتمان سازی جمهوری اسلامی ایران به دست آمد. 

شوشتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظاهر شدن نشانه های نابودی و زوال رژیم صهیونیستی، بیان داشت: رژیم اشغالگر قدس در واقع یک رژیم جعلی است و با این هویت جعلی خود نخواهد توانست پایداری خود را حفظ کند.

 وی همچنین به برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی و حکام مرتجع منطقه و مقابله آنها با جریان مقاومت اشاره کرد و گفت: مسأله مهم، ملت‌ها هستند و تصور می‌شود تحرکات منطقه همگی در مسیر مشترکی حرکت می‌کنند و هم‌خانواده بودن اخوان المسلمین در مصر با حماس و حتی حزب الله باعث به ثمر رسیدن بیدای اسلامی و از دایره خارج کردن قدرت‌های نامشروع می‌شود.  

وی در پایان با بیان این که برگزاری چنین اجلاسی در این سطح، کار سختی است و نیاز به هماهنگی‌های زیادی در پشت صحنه احساس می‌شود با بیان تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این اجلاس، ابراز امیداوری کرد جمهوری اسلامی به اهداف از پیش تعیین شده در این اجلاس دست پیدا کند./908/ت302/ج

 

ارسال نظرات