۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۲۶۷
حجت الاسلام عظیمی:

حرفه خبرنگاری ریشه در آموزه های قرآنی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: حرفه خبرنگاری ریشه در آیات قرآن و آموزه های قرآنی دارد.
خبرنگار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت الاسلام سید رضا عظیمی در جلسه هماهنگی امور خبرنگاران افتخاری بسیج اقشار با اشاره به آیه 11 سوره ضحی گفت: آیه  " و اما بنعمت ربک فحدث" بیان نعمتهای الهی  از سوی انسان را  مطرح می کند.

وی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و رهبریهای مدبرانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به همراه فرهنگ عمومی ارزشهای اسلامی و خون شهدا و آثار ماندگار مجاهدتهای ایثارگران در دوران نهضت انقلاب و دفاع مقدس را از جمله نعمتها و موهبتهای الهی نام برد و افزود: خبرنگاران کسانی هستند که با مطالعه، پیگیری و حضور به موقع، اخبار ارزشی فرهنگ ایثار و شهادت را در لایه های مختلف جامعه بخصوص در اقشار بسیج تهیه و به عموم جامعه منعکس می نمایند.

وی با اشاره به توصیه حضرت امام(ره) به مدیران که مردم را در جریان اقدامات و فعالیتهای حوزه کاری خود قرار دهید، به اهمیت کار خبرنگاران در اطلاع رسانی عمومی از اقدامات مسؤولین بخصوص اقشار بسیج اشاره نمود.

حجت الاسلام عظیمی در ادامه با بیان اینکه رسانه بهترین ابزار انتقال تفکر و فرهنگ بسیج در جامعه است از پیگیری و حساسیت ویژه این نمایندگی برای رصد، تهیه، تنظیم و انعکاس اخبار رده های پرتلاش اقشار بسیج با رساترین پیام و در گسترده ترین سطح  خبر داد و از خبرنگاران بسیج خواست رویدادهای ارزشی و واقعیتهای این نیروی مقاومت مردمی  را با زیباترین پیام به جامعه انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه انتقال صحیح، دقیق و بموقع اخبار، برای آیندگان به منزله ترسیم راه و خط مشی است حضور خبرنگاران را به عنوان افسران جنگ نرم در صحنه های ارزشی و مورد نیاز انقلاب، باعث طرد و دفع دسیسه های دشمنان دانست.

گفتنی است در این جلسه راهکارهای تهیه و ارسال اخبار مربوط به اقشار بسیج و هماهنگی هر چه بیشتر خبرنگاران افتخاری مورد برسی و تبادل نظر قرار گرفت./919/د103/ن

ارسال نظرات