۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۲۶۹

آسیب دیدگی جزئی حوزه علمیه طالبیه تبریز در پی وقوع زمین لرزه

خبرگزاری رسا ـ پس از زمین‌ لرزه‌های متعدد در استان های منطقه شمال غرب کشور، طبقه سوم حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز دچار آسیب دیدگی جزئی شد.
حوزه علميه طالبيه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زلزله‌های عصر امروز منطقه شمال غرب کشور که از ساعت 17 و چهار دقیقه در عمق 10 متر و در 46.73 درجه عرض و 38.45 درجه طول جغرافیایی آغاز شد با پس لرزه‌های متعددی نیز همراه بود.

 

بر این اساس، بخش هایی از طبقه سوم ساختمان بیمه سابق مسجد جامع و حوزه علمیه تاریخی طالبیه که در جنب مسجد جامع و بازار تبریز واقع شده است، آسیب دیده که هم اکنون طلاب این مرکز علوم دینی قادر به حضور در حجره های خود نیستند.

 

همچنین مدرسه علمیه خواهران صادقیه که در بازار تبریز واقع شده است، هم اکنون خالی از حضور طلاب بوده و احتمال لغو برنامه احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در این مرکز علوم دینی وجود دارد.

 

تعدادی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز نیز که فصل تابستان در این مرکز سکونت داشته اند، حجره های خود را تخلیه و در حیاط حوزه تجمع کرده اند.

 

بنا بر این گزارش، سه پس لرزه نیز در ساعت 17 و 14 دقیقه و 17 و 19 دقیقه به ترتیب با بزرگی بالاتر از 4 رخ داد که موجب وحشت مردم و فرار آنان از منازل مسکونی و محل کسب و کارشان و پناه بردن به مناطق باز و پارک های شهر شد.

 

همچنین این زمین لرزه همچنین موجب اختلال شدید در تلفن ثابت و قطع آب در برخی مناطق شده است، که امدادرسانی به َآسیب دیدگان احتمالی آغاز شده و تا ساعتی دیگر گزارش رسمی از وضعیت عمومی استان های آذربایجان‎‌شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی اعلام خواهد شد.

 

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زمین لرزه به بزرگی 6.2 ریشتر به مرکزیت ورزقان، تبریز را لرزاند. که دومین زمین لرزه به فاصله 11 دقیقه از نخستین زمین لرزه 6.2 ریشتری تبریز ساعت 17.4 دقیقه به بزرگی 6 ریشتر به مرکزیت ورزقان روی داد.

 

این زمین لرزه به طول جغرافیایی 46.73 و عرض جغرافیایی 38.45 به مرکزیت ورزقان روی داد. این زمین لرزه در 15 کیلومتری ورزقان، 29 کیلومتری اهر، 31 کیلومتری خواجه و 511 کیلومتری تهران صورت گرفته است.

 

زمین لرزه سوم در ساعت 17:19 دقیقه به بزرگی 4.7 ریشتر به مرکزیت ورزقان روی داد و زمین لرزه چهارم نیز در ساعت 17:35 دقیقه به بزرگی 4.1 ریشتر به مرکزیت ورزقان روی داده است. زمین‌لرزه دیگری در ساعت 17:44 دقیقه به بزرگی 4.5 ریشتر به مرکزیت ورزقان روی داده است.

 

بنا بر این گزارش، زلزله عصر امروز شهرهای مهاباد، سلماس و میاندوآب آذربایجان غربی را لرزاند که شدت آن در شهرستان میاندوآب بیش از سایر شهر‌ها بوده و  و موجب ترس و نگرانی مردم شده است.

 

همچنین علی اسلامی، مدیرکل بحران استان اردبیل قدرت در این استان را 6.2 دهم ریشتر اعلام کرد و گفت: زمین لرزه اردیب 3 بار شهرهای مختلف استان را لرزاند ‌که تاکنون تلفات جانی و آسیب مالی گزارش نشده است./935/پ202/ع

 

ارسال نظرات