۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۲۷۳
امام جمعه بستان آباد:

شب قدر فرصتی برای محاسبه دقیق نفس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بستان آباد گفت: تفکر و تحصیل علم در باب مسائلی که انسان را به خدا نزدیکتر می‌ کند، در شب قدر مورد سفارش قرار گرفته است.
مراسم احياي شب قدر

 

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: فضائل شب قدر به قدری با اهمیت است که بزرگان دین همگان را به شب زنده‌داری آن سفارش کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: اهمیت این شب نه تنها در آیات قرآن کریم، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر وجود دارد که اگر مؤمنان بتوانند از فضائل معنوی این لحظات عرفانی بهره کافی داشته باشند، عاقبت به خیری در دنیا و آخرت نصیبشان خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که از دیدگاه مبانی دینی در این شب هر حادثه‏ ای که در طول سال واقع می‏شود، تقدیر می شود، ادامه داد: با دقت در عظمت و شرافت شب قدر و تأمل در اثرات آن و وقایعی که در آن اتفاق می‌افتد، شناخت بیشتر و آگاهی از جوانب مختلف این شب بیشتر احساس می شود.

 

امام جمعه بستان آباد با تاکید بر این‌که عبادت در این شب، فضیلت‌های فراوان دارد، خاطرنشان کرد: شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است، از این رو جوانان نباید دقایق معنوی شب های کوتاه لیالی قدر را با گشت در خیابان ها و یا گپ و گفت های بیهوده تلف کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که تفکر و تحصیل علم در باب مسائلی که انسان را به خدا نزدیکتر می‌ کند، در این شب مورد سفارش قرار گرفته است، گفت: مطلوب است در این شب مقداری با خود خلوت و اعمال سال گذشته خود را مرور کرده و به محاسبه نفس بپردازیم و ببینیم در سال گذشته کجا بوده و اکنون به کجا هستیم.

 

وی تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج)، طلب مغرفت و رحمت برای والدین، عاقبت به خیری و توبه را از بهترین دعاهای این شب دانست و افزود: دستگیری از محرومان و مظلومان و دعای خیر برای سایرین نیز از جمله اعمال سفارش شده در این شب است./935/ت302/ب

ارسال نظرات