۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۲۸۴

حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور صبح امروز وارد استان آذربایجان شرقی شده و از مناطق زلزله زده بازدید می کند.
 مقابله با زلزله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به دنبال دو زمین لرزه 6.2 و 6 درجه در مقیاس ریشتر که عصر روز گذشته به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند، محمدنجار وزیر کشور با سفر به استان آذربایجان شرقی پس از بازدید از مناطق زلزله زده در رابطه با بازسازی مناطق زلزله زده تصمیم گیری خواهد شد.

 

بنا بر این گزارش، مرحله اول امداد رسانی که تلاش برای نجات زیر آوار ماندگان و مجروحان است تقریبا به اتمام رسیده و مرحله دوم که اسکان اضطراری است توسط نیروهای هلال احمر با توزیع چادرهای اسکان اضطرار در حال انجام است.

 

به گفته آخرین اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی تعداد جان باختگان زمین لرزه شهرستان های اهر و ورزقان به 220 نفر رسیده است، این در حالیست که تعداد مجروحان و مصدومان این زمین لرزه نیز بیش از یک هزار و 500 نفر اعلام می شود.

 

به گفته ساعی صبح امروز بیمارستان صحرایی در ورزقان برپا و نسبت به مداوای زلزله زدگان اقدام خواهد شد، همچنین سه فروند بالگرد در فرودگاه تبریز آماده هستند تا با دستور ستاد بحران به پرواز درآمده و اقدام به حمل اقلام و آذوقه های مورد نیاز به مناطق زلزله زده و انتقال مجروحان به بیمارستان های تبریز کنند.

 

بر اساس این گزارش، تا ساعت 5 بامداد امروز تعداد پس لرزه های زمین لرزه عصر روز شنبه در شهرستان های اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی به بیش از 55 مورد رسید که بزرگترین پس لرزه ورزقان 4.8 و کوچکترین آن 2.6 ریشتر قدرت داشته است.

 

نکته قابل توجه اینکه، پس لرزه‌های این زلزله هیچ خللی در مراسم احیای شب قدر تبریزی ها که به صورت مستقیم از شبکه استانی پخش می شد، وارد نکرد و با وجود تکان های شدید لوستر بزرگ مصلای اعظم تبریز، مراسم بک یا الله بدون توجه به این تکان ها برگزار شد.

 

گفتنی است، احمدعلیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی بامداد امروز به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران استان در مناطق زلزله زده حاضر شده و از نزدیک در جریان نحوه امداد رسانی به زلزله زدگان قرار گرفت و دستورات لازم برای تسریع در امدادرسانی به زلزله زدگان را صادر کرد.

 

بنا به گزارش خبرنگار رسا در استان آذربایجان غربی، زلزله در این استان خوشبختانه هیچ تلفاتی به دنبال نداشته و تنها خسارات جزئی در برخی مناطق روستایی مشاهده می شود.

 

استاندار اردبیل نیز اعلام کرد: پسی لرزه های متعددی در شهرهای مختلف رخ داده که بیشترین آنها در مشگین‌شهر، پارس‌آباد، اصلاندوز و اردبیل بوده است و که کار امدادرسانی به مصدومان و مجروحان ادامه دارد./935/پ203/ب

ارسال نظرات