۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۲۸۵
حجت الاسلام رفیعی:

وهابیون خوارج جدید در اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، تفکر وهابیت را تفکر خوارج نهروان دانست و گفت: این نوع تفکر متحجر، خشک و بی مغز است و هیچ میانه ای با اسلام اصیل ندارد.
حجت الاسلام ناصر رفيعي
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی از اساتید حوزه و دانشگاه، در سومین شب از لیالی پر خیر و برکت قدر، در جمع عزاداران و سوگواران در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، به بیان اهمیت و فضیلت آن حضرت و شب های قدر پرداخت. 
وی در ادامه خطبه حضرت زهرا را سند حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) ارزیابی کرد و افزود:  خطبه فدکیه سند افتخار شیعه است و خوشبختانه این سند به ثبت رسمی یونسکو نیز رسیده است.
این خطیب حوزه علمیه عمده مشکلات جامعه بشری و مسلمانان را ناشی از دوری از معارف اسلامی و مسیر ترسیم شده از سوی پیامبر(ص) دانست و کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف جهان را محکوم کرد.
حجت الاسلام رفیعی از سکوت علمای برخی کشورهای اسلامی در قبال مسلمان کشی به شدت انتقاد و تصریح کرد: چرا کشورهایی که به نام اسلام بر مردم حکومت می کنند در قبال این گونه جنایات ساکت هستند؟ چرا باید بچه های مسلمان در آتش سوزانده شوند و صدای اعتراضی از کسی بلند نشود؟ 
حجت الاسلام رفیعی سکوت حکام مرتجع عربستان سعودی در این خصوص را محکوم کرد و گفت: چرا کشورهایی که خود را خادم الحرمین می دانند هیچ صحبتی از مردم میانمار و غزه نمی کنند، اینجا بحث شیعه و سنی نیست که بخواهند بهانه هایی بگیرند.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: تفکر درگیری بین فرقه های مختلف اسلامی برای این است که حکومت خود را مستحکم کنند، مگر یک کودک سه ساله چه چیزی از شیعه و سنی می فهمد و چه اقدامی می خواهد انجام دهد که به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل می رسد. 
وی با محکوم کردن قتل عام مسلمانان در کشورهای مختلف جهان، از بی توجهی علمای برخی کشورهای اسلامی در قبال این جنایات انتقاد و تصریح کرد: کشورهای اسلامی همچون عربستان سعودی به جای رسیدگی به درد مسلمانان به دنبال اهداف خود هستند و وهابیون خبیث نیز فتوای قتل جوانان شیعه را صادر می کنند. 
حجت الاسلام رفیعی تفکر وهابیت را به تفکر خوارج نهروان تشبیه کرد و با خطرناک توصیف کردن این نوع تفکر یادآورشد: کار این تفکر به جایی می رسد که حضرت علی(ع) را در نماز هدف قرار می دهد. 
وی افزود: امروز شکل جدید خوارج وهابیون هستند که به نام دین دست به مسلمان کشی می زنند و به خاطر جمود و تحجر همه را کافر می دانند جز خودشان، ان شاءالله این تفکر نیز به زودی از هم پاشیده خواهد شد.
حجت الاسلام رفیعی این نوع تفکر را متحجر، خشک و بی مغز توصیف کرد و گفت: این نوع تفکر آثار اسلامی را تخریب می کند، البته جریان اهل سنت از وهابیت جدا است و دانشمندان و علمای اهل سنت کتاب هایی علیه تفکر وهابیت نوشته اند. 
حجت الاسلام رفیعی با بیان این که تفکر وهابیت به اسلام تعلق ندارد، ابراز داشت: این تفکر نه با تفکر صحابه پیامبر می خورد و نه به تفکر ائمه اطهار، این تفکر از اسلام به دور است.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: دنیای اسلام اگر به نهج البلاغه و مسیر اهل بیت روی آورد دیگر اسرائیل جرات نخواهد کرد توی سرشان بزند، اگر به مکتب ولایت برگردیم سعادت دنیا و آخرت را به دست خواهیم آورد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات