۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۵۲۸۹
آیت الله حسینی بوشهری:

بنده حقیقی خدا از خطوط قرمز عبور نمی کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با تبیین الزامات بندگان حقیقی خداوند تبارک و تعالی گفت: بنده واقعی خدا از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کند و خطوط الهی را رعایت کرده و حریم نگه می دارد.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در مراسم احيا شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مراسم احيا شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین و مدیر حوزه های علمیه، سحرگاه بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به بیان فضلیت شب های قدر پرداخت. 
آیت الله حسینی بوشهری شب های قدر را بهترین فرصت برای تمرین بندگی و زدودن غبار غفلت و گناه از وجود انسان دانست و بر ضرورت بهره گیری حداکثری مردم از این لیالی تاکید کرد.
وی با اشاره به این که تقدیر یک سال انسان در شب قدر رقم می خورد، به تبیین راه‌های جلب توجه و رحمت پروردگار پرداخت و رعایت حق ‌الله و حق الناس را از جمله موارد جلب رحمت الهی ذکر کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که بندگی خداوند تبارک و تعالی الزاماتی دارد، گفت: نمی توانیم بگوییم ما بنده خدا هستیم اما هر کاری که دلمان بخواهد انجام می دهیم، بندگان خدا وظیفه دارند حق بندگی را به جای آورند.
وی انجام واجبات و ترک محرمات را از جمله مهم ترین وظایف بندگان واقعی خدا دانست و گفت: نمی توانیم مدعی بندگی ذات اقدس اله شویم اما وقتی پای عمل برسد از زیر فرائض شانه خالی کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رعایت خطوط قرمز را از دیگر الزامات بندگی خداوند تبارک و تعالی دانست و تاکید کرد: بنده حقیقی خدا حریم نگه می دارد و از خطوط قرمز عبور نمی کند.
وی با بیان اینکه خدای متعال حد و مرز و خط قرمز‌هایی برای بندگان خود قرار داده است، تصریح کرد: بنده خدا از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کند و خطوط الهی را رعایت کرده و حریم الهی را حفظ می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شکر نعمت های الهی را از دیگر الزامات بندگی خدای متعال ارزیابی و تصریح کرد: شکر نعمت، سبب افزایش و ازدیاد نعمت می شود اما کفران نعمت سبب غضب و خشم الهی می گردد.
مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه به تبیین فرازهایی از بیانات امام علی(ع) در خطبه متقین پرداخت و گفت: در این خطبه امام علی اوصاف مؤمنان را به فردی به نام همام تشریح و تاکید می کنند مؤمنان از کارهای‌ خود راضی نمی‌شوند و همواره خود را بدهکار می‌دانند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات