۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۲۹۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

اعتکاف اوج بندگی به درگاه خداوند است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: اعتکاف مدرسه‌ای است که در آن روح و روان انسان تربیت می شود و با آرامش و راستی و درستی، انسان از پستی دنیا بسوی ملکوت پر می‌کشد.
اعتکاف اوج بندگی به درگاه خداوند است


حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا افزود: اعتکاف در لغت همچنانکه  همه ما می دانیم خلوت کردن انسان با خود و خدای خود  است که این اعتکاف در ماه رجب همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) 13 تا 15 رجب و همچنین در دهه سوم ماه مبارک رمضان مورد تاکید است.

 

وی اظهار داشت: انسان در ماه رمضان و در لیالی قدر، با کوله باری از گناه و برای بخشایش از گناهان، با زاری و ناله فریاد می زند و دوران اعتکاف نیز زیباترین زمان ها در این خلوت گزینی و رسیدن به خود است.

 

حجت الاسلام الیاسی خاطرنشان کرد: اعتکاف مدرسه‌ای است که در آن روح و روان انسان تربیت می شود و با آرامش و راستی و درستی،  انسان از پستی دنیا بسوی ملکوت پر می‌کشد.

 

وی ادامه داد: انسان در اعتکاف به گناهان و کوتاهی هایش اقرار کرده بر در درگاه الهی نادم و پشیمان دست دراز کرده و تنها به مغفرت و رحمت و رضایت خداوند می اندیشد تا سعادت دنیا و آخرت نصیب حالش شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: ده روز آخر رمضان از جمله مواردی است که تاکید موکد به اعتکاف شده است و پیامبر اکرم (ص) نیز در این دهه معتکف می شدند.

 

حجت الاسلام الیاسی افزود: شب قدر، شب تلاقی و رسیدن زمین به آسمان، و فرود آمدن کلام ملکوتی رحمان؛ کلام پاک یزدان؛ شب قدر یکی از شبهای همین ده روز آخر ماه مبارک رمضان است که امیدواریم با برگزاری مناسب اعمال این ماه، احیا و شب زنده داری و اعتکاف، مقدرات یکساله خود را رقم بزنیم.

 

وی بیان داشت: شهرستان نکا نیز امسال میزبان دانش آموزان معتکف است که به مدت سه روز از 21 مرداد ماه مصادف با روز 22 رمضان در مساجد جامع و قمر بنی هاشم (ع) معتکف شده اند.

 

حجت الاسلام الیاسی، هدف از برگزاری این آیین را تعمیق باورهای دینی، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سیره اهل بیت (ع) و همچنین ترویج روحیه دینداری، دین‌باوری، تزکیه نفس و خودباوری در بین دانش‌آموزان عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: در آیین اعتکاف بستر مناسب برای رشد اعتقادی و اخلاقی و همچنین پاسخ به شبهات دینی دانش‌آموزان در فضایی معنوی‌تر و صمیمی‌تر از محیط کلاس و مدرسه ایجاد می‌شود و حضور دانش‌آموزان در آیین اعتکاف موجب تشویق آنها برای شرکت در برنامه‌های معنوی می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، اجرای مباحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و قرآنی، تفسیر قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، مسابقات فرهنگی، مراسم دعا و مناجات را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم برشمرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات