۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۲۹۷

امدادرسانی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ به دنبال دو زمین لرزه به بزرگی 6 ریشتر در شهرهای اهر و ورزقان، امدادرسانی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ادامه دارد.
مقابله با زلزله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی امروز از بخش خواجه و روستاهای باجیه و گیوید هریس بازدید و در جریان امداد و نجات آسیب دیدگان قرار گرفت.

 

بنا بر این گزارش، در شهرستان هریس بیش از 30 روستای بخش خواجه بین 40 تا 100 درصد تخریب شده است.

 

علی اکبر پورجمشیدیان روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده هریس در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: بیش از 20 گردان از لشکر عاشورا در منطقه حضور دارند و از لحاظ امنیتی همه چیز تحت کنترل است.

 

وی ادامه داد: پراکندگی و گستردگی زلزله مشکل اصلی در امداد رسانی مطلوب است. در جریان این زلزله اجساد 80 نفر از مردم ورزقان و 30 نفر از هریس جان باخته اند.

 

مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی از اعزام 500 مجروح زلزله ورزقان و هریس به بیمارستان های تبریز خبر داد و افزود: به دلیل نبود بیمارستان در این شهرستان ها تمام مجروحان این زلزله به بیمارستان های امام رضا، شهدا، عالی نسب تبریز انتقال یافته اند.

 

همچنین سردار پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی اظهار داشت: تمام امکانات سپاه عاشورا به کار گرفته شده و 40 فروند بالگرد نیروی هوایی سپاه در منطقه حضور می یابد.

 

مسؤول هلال احمر شهرستان هریس نیز از توزیع دو هزار تخته چادر در این منطقه خبر داد و گفت: اسکان تمام بازماندگان انجام شده و امداد رسانی کماکان ادامه دارد.

 

فرماندار شهرستان ورزقان از تخریب کامل 12 روستای این شهرستان بر اثر زلزله روز گذشته خبر داد و گفت: یک هزار و 200 چادر شنبه شب در بین زلزله زدگان توزیع شده و امروز نیز 120 چادر دیگر توزیع می شود.

 

گفتنی است، عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 2/6 و 6 درجه در مقیاس ریشتر به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند./935/پ202/ب

ارسال نظرات