۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۳۲۶

اعلام 2روز عزای عمومی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی، با ابراز تاسف از حادثه زمین لرزه شهرستان های اهر، ورزقان و هریس، ۲ روز عزای عمومی اعلام کردند.
زلزله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی امروز با صدور پیام مشترکی، با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه زمین لرزه شهرستان های اهر، ورزقان و هریس، فردا و پس فردا (23و 24 مرداد) را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

 

در پیام مشترک آیت الله محسن مجتهد شبستری و احمد علیرضابیگی، چنین آمده است: حادثه زلزله شهرستان های اهر، ورزقان و هریس و روستاهای اطراف که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز و آوارگی عده دیگری شد، موجب تاثر و تاسف شدید گردید.


در ادامه این پیام آمده است: اینجانبان ضمن عرض تسلیت به عموم اهالی محترم استان به ویژه به خانواده های محترم داغدیده، از خدای سبحان برای کشته شدگان غفران و رحمت الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت نموده و به مدت دو روز از فردا در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام می کنیم.


در پایان این پیام نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کردند؛ مسؤولان مربوطه با جدیت تمام به وضع آوارگان رسیدگی کامل نموده و مردم عزیز نیز ارگان های ذیربط را در انجام خدمات رسانی بیشتر یاری کنند.

 

سفر معاون اول رییس جمهور به تبریز

 

نجار، وزیر کشور  در بازدید از مناطق آسیب دیده شهرهای هریس، ورزقان و اهر خواسته عمده رییس جمهور را آغاز بازسازی عنوان کرد و گفت: در همین راستا فردا معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی برای ارزیابی خسارات از نزدیک و انجام اقدامات لازم برای تخصیص اعتبارات به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

 

اهدای خون از سوی روزه داران تبریزی


هم اکنون خیل کثیری از مردم نوعدوست و روزه دار تبریزی پس از اطلاع یافتن از وضعیت بیمارستان های تبریز و نیاز مبرم به خون به صورت خودجوش در مقابل انتقال خون تبریز برای اهدا خون به مجروحان زلزله تجمع کرده اند.

 

گفتنی است، عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 2/6 و 6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند./935/پ202/ب

ارسال نظرات