۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۳۷۲
استاد حوزه علمیه اصفهان:

کفر به خداوند بزرگترین کذب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان گفت: بزرگ ترین لطفی که خداوند متعال به ما شیعیان کرده این است که این چهارده نور مقدس را راهنمای ما قرار داده تا نه تنها گمراه نگردیم بلکه از راه نزدیک تری به او برسیم.
حجت الاسلام معمار منتظرين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین، استاد حوزه و دانشگاه اصفهان، در ادامه سلسله مباحث خود درباره شرح دعای غیبت امام زمان (عج) در جمع نمازگزاران مسجد رضوی گفت: دو خصوصیت دیگر امام زمان (عج) رضی و مرضی  است، رضی یعنی کسی که به قضا و قدر خداوند راضی است و مرضی یعنی کسی که خداوند در هر حال از او راضی است، پس حال که امام زمان رضی است، پس هر مقام و منسبی را می توان به او نسبت داد.

این استاد حوزه با اشاره به این سؤال که چرا خداوند از امام زمان «عج» راضی است ابراز داشت: در جواب این سؤال خداوند در آیه صد و نوزده سوره مائده می فرماید: روز قیامت روزی است که صادقان را صدقشان سود می دهد و آنها کسانی هستند که خدا از آنان خشنود و آنان هم از خدا خشنودند و طبق آیه دو سوره یونس اینگونه برداشت می شود که حقیقت صدق ایمان به پروردگار عالم است، حال آیا در حال حاضر کسی وجود دارد که بیشتر از حضرت بقیهَ اللّه به خداوند ایمان داشته باشد.

حجت الاسلام معمار منتظرین ادامه داد: در حال حاضر نیز بزرگترین کذبی که در عالم وجود دارد کفر به خداوند است و لذا گاهی مشاهده می کنیم که دوستان ما در بازگشت از برخی سفرهای خارج از کشور می گویند عجب مردمانی با آنکه کافرند حتی یک دروغ نیز نمی گویند و من به این دوستان عرض می کنم، بزرگترین کذب آنها همان کفر به خداوند است.

وی ابراز داشت: اما شما که به خدا ایمان دارید باید سعی کنید قدمهایتان را به شکلی بردارید تا زودتر به خداوند برسید و باز هم خداوند لطفی بسیار بزرگ به ما کرده و این چهارده نور مقدس را راهنمای ما قرار داده تا نه تنها گمراه نشویم بلکه از راه نزدیک تری به او برسیم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که چطور باید با صادقین معیت پیدا کنیم و آیا معیت بالاتر است یا اطاعت بیان داشت: در پاسخ این سؤال باید عرض کنم که خداوند در قرآن می فرماید برای معیت با صادقین باید از آنها اطاعت کنید و در پاسخ به سؤال دوم، اگر از اهل بیت اطاعت کنیم «با» آنهاییم ولی اگر تبعیت کنیم «از» آنهاییم و این نکته را فراموش نکنید که در اطاعت عقل و در تبعیت محبت است که حکم می کند.

گفتنی است، جلسات شرح دعای غیبت امام زمان(عج) از سوی حجت الاسلام معمار منتظرین در ایام ماه مبارک رمضان هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد رضوی واقم در خیابان شریف واقفی اصفهان برگزار می گردد. /929/پ202/ب

ارسال نظرات