۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۳۵۳۷۸
حجت الاسلام سقای بی ریا:

نتیجه اجلاس جنبش عدم تعهد باید به نفع ملت سوریه رقم بخورد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان در شهریورماه، تاکید کرد:‌ نتیجه این اجلاس باید به نفع ملت سوریه رقم بخورد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

 

حجت الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص موفقیت دولت سوریه در کنترل اوضاع این کشور، ابرازداشت: ارتش سوریه در صحنه حاضر و مورد اعتماد مردم است.

وی افزود: تا کنون هزاران تروریست کشته و دستگیر شده اند و از ورود آن‌ها به شهر حلب جلوگیری شده است، مردم حلب و دمشق نسبتا روال عادی را سپری می کنند و این یعنی استکبار جهانی در مسأله سوریه شکست خورده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با اشاره به ناکامی استکبار جهانی در پیشبرد اهداف خود در سوریه، گفت: آن ها به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند با فشار نظامی و عملیات تروریستی مسأله سوریه را به دلخواه خود پیش ببرند به همین دلیل، اخضر ابراهیمی را به جانشینی کوفی عنان انتخاب کرده اند؛ مشکل کشور سوریه تنها با روابط دیپلماسی و گفت‌وگو قابل حل است.

عضوهیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه به دست اندکاران برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد توصیه کرد: در دفاع  از مواضع به حق خود محکم باشند، کسانی که دلسوز مردم سوریه هستند باید تلاش کنند خواسته آن‌ها را محقق کنند و نتیجه این اجلاس به نفع ملت سوریه رقم بخورد.

حجت الاسلام سقای بی ریا، تشکیل شانزدهمین اجلاش جنبش عدم تعهد به میزبانی ایران در حمایت از سوریه را مقابله جدی با خط استکبار دانست و گفت: بسیاری از خبرگزاری‌های نسبتا مستقل جهانی اعتراف کرده اند این اجلاس جبهه محکمی در برابر آمریکا و ایادی آن در مسأله سوریه است.

وی با تأکید براین‌که مردم سوریه باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، تصریح کرد: کسی که آمریکا و استکبار جهانی را ولی و سرپرست خود قرار داده، براساس حکم قرآن جزو آن‌ها است و نمی تواند ادعا کند که یک شهروند سوریه ای و دلسوز وطن است./928/ت302/ج

ارسال نظرات