۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۵۳۹۵

آسیب‌های زلزله اخیر به حوزه علمیه طالبیه و دارالعلم بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ کمیته بررسی میزان خسارات ناشی از زلزله اخیر به حوزه علمیه طالبیه تبریز و دارالعلم شهرستان سردرود فعالیت خود را آغاز کرد.
ارزيابي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پس از وقوع زمین لرزه 21 مرداد، کمیته بررسی میزان خسارات ناشی از زلزله اخیر به حوزه علمیه طالبیه تبریز و دارالعلم شهرستان سردرود صبح امروز تحت اشراف آیت الله مجتهدشبستری فعالیت خود را آغاز کرد.

 

این کمیته متشکل از مدیر حوزه علمیه طالبیه، مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز، کارشناسان و مهندسان این مرکز با حضور در حوزه علمیه طالبیه، دفتر خبرگزاری رسا و دارالعلم طلاب در سردرود میزان خسارات وارده را ارزیابی و گزارش کارشناسی را تهیه کردند.

 

بنا بر اعلام نظر کارشناسان امر، میزان خسارات وارده به طبقه سوم و برخی از حجره های حوزه علمیه طالبیه بسیار جزئی بوده، اما خسارت وارد شده به دفتر خبرگزاری رسا قابل توجه و بخش‌هایی از این دفتر نیازمند بهسازی و تعمیر است.

 

همچنین کارشناسان و مهندسان ساختمانی این کمیته با حضور در خانه های سازمانی طلاب متاهل(دارالعلم) سردرود میزان خسارات وارده به تعدادی از واحد های مسکونی را ارزیابی کرده و قول مساعد بر رفع هر چه سریع تر این خسارات جزئی داده شد.

 

بنا بر گزارش های رسیده، حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اهر نیز آسیب دیده که عصر امروز گروه اعزامی از حوزه علمیه تبریز ضمن دیدار با ائمه جمعه اهر، هریس و ورزقان، در جریان وضعیت عمومی طلاب و روحانیان این مناطق قرار خواهند گرفت.

 

براساس آخرین بررسی‌ها در زلزله اخیر حدود 300 نفر فوت کردند و 4500 نفر نیز مصدوم شدند که در این میان 20 هزار واحد مسکونی که اغلب در روستاها قرار دارند، با آسیب های 20 تا 100 درصدی مواجه بوده اند./935/پ203/ب

ارسال نظرات