۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۴۰۷

مراسم تجلیل از خادمان قرآنی و رونمایی از کتاب تدبر در قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از خادمان قرآنی و رونمایی از کتاب تدبر در قرآن با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
مراسم تجلیل از خادمان قرآنی و  رونمایی از کتاب تدبر در قرآن برگزار شد

 

مراسم تجلیل از خادمان قرآنی و  رونمایی از کتاب تدبر در قرآن، شب گذشته در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت واقع در تالار همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار غفاری معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان از کتاب تدبر در قرآن حجت الاسلام محمد حسین الهی زاده رونمایی شد.

حجت الاسلام محمدی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته در روز اول ماه مبارک رمضان با اشاره به اختصاص نیم درصد از بودجه کشور به فعالیت های قرآنی فرمودند «با مقدماتی که فراهم آمده الآن ده میلیون حافظ می خواهیم» و امسال فرمودند «سطح انس ارتقا پیدا کرده و من شاهد این حرکت در جامعه هستم و این حصول این تلاش های ویژه است».

وی با بیان این که بالغ از 60 دستگاه از بودجه قرآنی بهره مند شدند، ابراز داشت: ما به هیچ وجه دنبال توسعه فعالیت های قرآنی نیستیم زیرا توسعه فقط وسیله است و هدف ما توسعه فرهنگ قرآنی است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفت، ایمان و رفتار قرآنی را اضلاع مثلث توسعه فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: رشد این سه ضلع هدف وزارت ارشاد است و خیلی از زمان ها فعالیت ها منتهی به توسعه فرهنگ نمی شود، بنابراین فعالیتی مناسب است که با عمل رفتار و ایمان قرآنی همراه باشد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا مؤمنان دل‌هایشان بایاد خدا آرام می گیرد و آیا مردم در حقانیت قرآن شک دارند: پاسخ داد: خیر؛ مشکل در رابطه با قرآن است؛ ارتباط جامعه ما با قرآن دچار مشکل است و ضرورت دارد که مأموریت هایی ویژه در ارتباط با مردم و قرآن باید برقرار شود، چرا که نسبت مردم با قرآن باید نسبت مراجعه با طبیب باشد مردم باید از قرآن استشفا بگیرند زیرا قرآن قادر به شفای روحانی و جسمانی ما است.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمد حسین الهی زاده، محمد کاظم محمد زاده، محمد رضا داود آبادی، مهدی حسنی، میکائیل باقری، غلامعلی دم ساز، محمد مشمول، ملیحه اسحاق نژاد، فهیمه محسنی ثانی، فرهناز امینی مقدم، محمد جواد اسماعیل زاده و محمد حسین صافدل تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، بزرگترین تابلوی نقاشی قرآنی با طول 114 متر مربع عصر امروز در تالار همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد رونمایی می شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات