۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۵۴۲۲
یک تحلیلگر مسائل رسانه:

خانواده، کانون تمرکز حملات دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ یک تحلیلگر مسائل رسانه، خانواده را کانون تمرکز حملات دشمن درجنگ نرم دانست و خطاب به جوانان و نوجوانان تأکید کرد: صنعت رسانه را در دست بگیرید و به جای تدافع و انفعال، با ورود به عرصه رسانه، عقاید حقه خود را به جهان تشنه معنویت عرضه کنید.
خانواده، کانون تمرکز حملات دشمن در جنگ نرم است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین بابامرادی، تحلیل گر رسانه در همایش «خانواده قرآنی» که شب گذشته در مسجد الزهرای دانشگاه فردوسی برگزار شد، به بررسی آسیب های روانی بازی های رایانه ای در کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: نبرد میان حق و باطل به سه صورت سخت، نیمه سخت و نرم انجام می شود.

 

وی محاصره های اقتصادی و سیاسی را از نمونه های جنگ نیمه سخت برشمرد و افزود: در جنگ نرم دشمن با بهره گیری از مزدورانی در داخل وخارج کشور برای غارت منابع مادی و معنوی یک کشور اقدام می کند، در این نوع جنگ، هدف، تصرف قلب و مغز انسان ها به منظور ارضاء و اقناع و در نهایت ایجاد حب و بغض یا شک و یقین(مطابق با اهداف دشمن) در مخاطب است.

 

بابامرادی، تصرف اندیشه و باور مردم و تغییر آن به دلخواه دشمن را نقطه عطف حملات جنگ نرم دانست و افزود: عموما امپراطوری های رسانه ای جهان در دست صهیونیست ها است و ما آنچه آن ها می خواهند را می بینیم و می شنویم.

 

طرح امروز دشمن، اندلسی کردن جهان اسلام است

این کارشناس رسانه با اشاره به مبارزه مسیحیان با مسلمانان در قالب جنگ های صلیبی و آنچه در اندلس برای مسلمانان رخ داد، اظهار داشت: طرح امروز دشمن، اندلسی کردن جهان اسلام است؛ دشمن همیشه برای مبارزه با اسلام و مسلمین ابتدا ایمان و باورهای آنان را تغییر می دهند بعد حمله می کند، درست همان برنامه ای در اسپانیا (اندلس) انجام داد.

 

وی ادامه داد: امروز مرجع فکری و منبع شکل دهی باورهای فرزندانتان از حیطه مسجد، مدرسه و خانواده خارج و به بازی ها و فیلم ها تغییر یافته است. بازی های کامپیوتری امروز، جنگ های صلیبی را برای فرزندان ما به تصویر می کشد که در آن همیشه مسلمین شکست می خورند در حالی که در واقع مسلمانان در هشت جنگ از نه جنگ صلیبی پیروز شده اند. نوجوانان ما در این بازی ها با منجنیق مساجد را تخریب می کنند و به دست سرباز صلیبی، مسلمان می کشند.

 

پیاده کردن تئوری مهندسی رضایت فروید؛ استراتژی دشمن برای آلودن جوانان

وی تصریح کرد: از توطئه های دشمن برای جذب و آلوده کردن جوانان، پیاده کردن تئوری مهندسی رضایت از طریق ارضای دو عقده خشم و شهوت است که به عقیده فروید، تمام مشکلات بشر ناشی از عدم ارضای این دو عقده است. این عقده ها از طریق محتوای مستهجن و نیز شوکی که از طریق دسته های دستگاه بازی کاملا به گیمر منتقل می شود.

 

بابامرادی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که می فرمایند: زیاد فکر کردن در مورد گناهان شما را به سمت آن گناه برمی انگیزد، گفت: مشخص است که کسی که در دنیای مجازی مکررا مرتکب قتل و جنایت می کند در دنیای واقعی ضریب ارتکاب جرمش چقدر بالا می رود.

 

این تحلیلگر مسائل رسانه با بیان اینکه به گفته کارشناسان تا کمتر از20 سال دیگر صنعتی به نام سینما نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تفاوت بازی با سایر رسانه ها این است که در تماشای فیلم و.... بیننده فقط ناظر است اما در بازی، نه تنها ناظر بلکه عامل و انتخابگر نیز هست و خودش تصمیم می گیرد. صنعت گیم با وسعت اختیاری که به بیننده می دهد در آینده ای نزدیک جایگزین سینما خواهد شد.

 

وی با اشاره به توصیه پیامبر اکرم(ص) که حتی صحنه قربانی کردن گوسفند را طفل انسان یا بره گوسفند نبیند، ابراز داشت: بررسی کارشناسان نهادهای روانکاوی غرب نشان می دهد بیش از 95 درصد کسانی که در معرض بازی های خشن قرار می گیرند در دنیای واقعی مرتکب خشونت های شدید رفتاری و گفتاری می شوند.

 

وی با اشاره به نقش بازی های رایانه ای در فتنه 88 گفت: همزمان با آشوب های سال 88 بازی هایی چون «رت بکشن» که آموزش نحوه خلع سلاح و  براندازی حکومت می دهد و «ترور احمدی نژاد» وارد بازار شد.

 

وی با انتقاد از غفلت و نبود توجه کافی مسوولان، دانشجویان، حوزه های علمیه و والدین نسبت به آسیب های رسانه ای یادآور شد: بازی یک رسانه کاملا جدی بوده و از فیلم ها و شبکه های ماهواره ای به شدت مخرب تر است.

 

بابا مرادی با اشاره به الگوگیری و همزادپنداری نوجوانان با شخصیت ها در همه فراز و نشیب های بازی، ادامه داد: فرزندان ما در بازی یاد می گیرند که اگر مشکلی داشتند نتوانستند آن را حل کنند، برای رهایی خود، خودکشی کنند تا رستگار شوند، این همان تز شیطان پرستان است که راه نجات را در خودکشی می دانند.

 

وی با اشاره به امار فرزندان نامشروع در غرب، اظهار داشت: تمدن غرب، تمدن حرام زادگان و حاصل دوری از سیره انبیا است، در حالی که فرزندان مسلمان نمونه هایی چون حسین فهمیده دارند.

 

جنگ اصلی بر سر سبک زندگی است

وی با تأکید براینکه امروز جنگ اصلی بر سر سبک زندگی است، ادامه داد: دین ما به ما سبک زندگی ارائه می دهد؛ سبکی مبتنی بر آموزه های قران و اهل بیت(ع) ولی امریکا می گوید دین، امری زمینی است، هر کس همانطور که زندگی می کند و دوست دارد، دین اوست و سبک زندگی خاص خودش را دارد.

 

بابامرادی افزود: در دین و روش زندگی ما، همه امور زندگی شامل پنج حالت واجب، مستحب،حرامف مکروه و مباح است در حالی که در سبک زندگی امریکایی که مبتنی بر لیبرالیسم و اباحه گری است، همه کارها مباح است .

وی با هشدار نسبت به اینکه فرزندان ما روش ها، الگوها، روش زندگی امریکایی اعم از عبادت، تحصیل، ازدواج را در بازی ها تمرین می کنند، افزود: این در حالی است که این بازی ها سرشار از صحنه های مبتذل جنسی است و همانطور که سال ها پیش ائمه اطهار(ع) نسبت به دور نگاه داشتن کودکان از صحنه های جنسی هشدار داده اند، پژوهشگران غرب نیز امروز  ثابت کرده اند حتی طفلی که در رحم مادر است ممکن است تحریک جنسی شود.

 

این تحلیلگر مسائل رسانه با اشاره به در آمد 97 میلیادر دلاری صنعت پورنوگرافی در جهان که حتی از شرکت های دارای تکنولوژی بالا نیز بیشتر است، گفت: غرب برای افزایش ضریب شهوات و خشونت در مخاطبان رسانه ای خود، سعی می کند نشان دهد انسان های شهوتران تر ، لزوما برخوردارتر نیز هستند.

 

وی افزود: درآمد یک سال صنعت گیم در امریکا بیش از 24 میلیارد دلار است و در هر 39 دقیقه یک فیلم پورنو در امریکا تولید می شود، جالب اینجاست که هم فاسد می کنند و هم پول می گیرند و ما در مقابل تنها تماشا می کنیم.

 

خانواده کانون تمرکز حملات دشمن در جنگ نرم است

وی با اشاره به تأکید دین نسبت به معرفی الگوها به نوجوان و جوان یادآور شد: یکی از مهمترین توطئه هایی که دشمن برای اندلسی کردن جهان اسلام دنبال می کند، از بین بردن کانون خانواده است چنانکه در غرب چیزی به نام خانواده مورد تحقیر و تمسخر است.

 

بابامرادی، خانواده را نقطه قوت جامعه خواند و افزود: با وجود حملات شدید و صریحی که در برنامه های ماهواره ای و فارسی وان به ارزش های خانواده می شود جای سوال دارد که چرا برخی خانواده های ایرانی به صورت گروهی و خانوادگی به تماشای می نشینند.

 

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که کشتگان جنگ سخت مقدس و شهید هستند اما قربانیان جنگ نرم، در قعر جهنم خواهند بود.

 

تقوا رمز پیروزی است؛ صنعت رسانه را در دست گیرید و عقاید حق را منتشر کنید

وی، رمز پیروزی در جنگ نرم را رعایت تقوای الهی و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: گیم ها و رسانه ها ابزار تحمیل عقاید دشمن بر ما هستند نه تنها یک ابزار صرف برای سرگرمی، از سوی دیگر تردیدی نیست که ما با داشتن این منابع عظیم وحیانی و آسمانی که ان ها از آن محروم هستند، قوی تر هستیم لذا باید تلاش کنیم به جای تدافع و انفعال، با ورود به عرصه رسانه، عقاید حقه خود را به جهان تشنه معنویت عرضه کنیم.

 

گفتنی است طرح «خانواده قرآنی» در قالب سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، ویژه اعضاء و خانواده های هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول ماه مبارک رمضان ساعت 30 و 21 دقیقه هر شب همراه با برنامه ها و دوره های متنوع فرهنگی و نمایشگاه کتاب در محل مسجد حضرت زهرا(س) کوی پردیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود./930/پ201/ب 

ارسال نظرات