۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۴۳۰

حمله افراد مسلح ناشناس به مسجدی در ایالت ایلینوی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مقامات امنیتی آمریکا از حمله شبانه افراد مسلح به مسجد در شهر مورتونگرو در ایالت ایلینوی خبر دادند.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسلام فیا، دفتر شورای روابط آمریکا اسلام در شیکاگو با اعلام خبر حمله مسلحانه به مسجدی در شهر مورتونگرو اعلام کرد: افراد مسلح نژاد پرست به سمت یک مسجد در شهر مورتون گروف در ایلینوی آتش گشودند که بر اثر این تیراندازی به دیوار های مسجد خسارت وارد شده است.

 

این شورا می افزاید: هنگامی که افراد مسلح به سمت مسجد شلیک کردند، تیرها از چند سانتیمتری سر نگهبان مسجد عبور کرد که نزدیک بود به دلیل اصابت تیر به سرش کشته شود. افراد مسلح دیوارهای مسجد را نشانه گرفته بودند و به سمت عابران و نمازگزاران مسلمان شلیک می‌کردند که خوشبختانه در این حادثه آسیب جدی به کسی وارد نشد.

 

لوری سارویا، رییس بخش شورای روابط آمریکا اسلام در این باره گفت: این نخستین بار است که مخالفت با اسلام و مسلمانان به این شکل گسترده درایالت مینه سوتا می بینیم.


برهمین اساس، شورای اسلامی از وزارت دادگستری خواست تا تحقیقاتی در زمینه دلایل مخالفت ساخت طرح های اسلامی در این منطقه آغاز کند.

 

تحلیلگران معتقدند که انگیزه حقیقی دشمنان در قبال مسلمانان ترس یا نگرانی از تندروی اسلامی نیست، بلکه دولتهای غربی از سرازیر شدن میلیون ها مسلمان و رشد چشمگیر اسلام در حال حاضر و گرویدن پیروان ادیان دیگر به دین اسلام ناراحتند./982/ب902/ک

ارسال نظرات