۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۴۷۴

عیادت آیت الله شبستری از آسیب دیدگان زلزله

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) از مجروحان زلزله اهر، ورزقان و هریس عیادت کرد.
عيادت آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) از مجروحان زلزله اهر، ورزقان و هریس عیادت کرد.


وی در سخنانی بر تسریع امدادرسانی و اسکان حادثه دیدگان منطقه تاکید کرد و گفت: مسؤولان بایستی قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به اسکان قطعی زلزله زدگان همت کنند و جلب رضایت مردم را اصل در امور قرار دهند.


امام جمعه تبریز با تقدیر از کمک های نقدی و غیرنقدی عموم مردم آذربایجان و سایر استان های کشور نسبت به حادثه دیدگان گفت: دولت بایستی کمک های بلاعوض خود نسبت به بازسازی خانه های آسیب دیده و ویران شده روستائیان را افزایش داده و موجبات آرامش خاطر آنان را فراهم کنند.


306 نفر در زلزله اهر، ورزقان و هریس جان باختند
بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، 53 نفر از این جان‌باختگان در شهرستان اهر، 127 نفر در شهرستان هریس، 88 نفر در شهرستان ورزقان و 38 نفر در بیمارستان‌های تبریز جان خود را از دست داده‌اند.


از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون یک هزار و 668 مورد عمل جراحی در بیمارستان‌های تبریز انجام شده که 174 مورد آن در بیمارستان سینا، 909 مورد بیمارستان امام رضا(ع) ،‌ 418 مورد بیمارستان شهدا،‌ 76 مورد بیمارستان شهید محلاتی و‌ 91 مورد بیمارستان عالی‌نسب صورت گرفته است.


همچنین 615 مورد عملیات اعزام مجروحان از شهرستان‌ها به تبریز از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان انجام شده است و 137 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان برای امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله فعالیت دارند.


حضور علی دایی در جمع زلزله‌زدگان اهر و ورزقان
علی دایی ضمن اظهار همدردی با زلزله‌زدگان و تسلیت بابت این ضایعه، گفت: مردم غیور و پهلوان‌پرور دیار ستارخان و باقرخان که این روزها در کنار میلیون‌ها هموطن رخت سیاه بر تن دارند یقینا این مصیبت را با قدرت و شکیبایی تمام پشت سر خواهند گذاشت.


تیم فوتبال راه آهن که در سرعین اردوی آماده‌سازی برپا کرده امروز برای همدردی با زلزله‌زدگان مناطق ورزقان و اهر در آذربایجان شرقی اقلامی را در اختیار این افراد قرار داد.


صادق رئیسی‌کیا، مدیرعامل باشگاه راه آهن به همراه علی دایی، محمد دایی، کاظم امانی، حسین پاشایی و اسد فلاح سرپرست تیم امروز راهی مناطق زلزله زده شدند و به ارزش 50 میلیون تومان مواد غذایی و وسائل مورد نیاز زلزله‌زدگان را در اختیار این افراد قرار دادند.


ترکیه اقلام امدادی به زلزله‌زدگان ارسال کرد
جمعیت هلال احمر ترکیه ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده آذربایجان‌شرقی و در راستای قدردانی از جمعیت هلال احمر ایران در جریان کمک به زلزله‌زدگان شهر وان ترکیه، یک محموله کمک‌های بشردوستانه شامل اقلام امدادی را به ایران ارسال کرد.


این کمک های بشردوستانه در راستای تشکر و قدردانی از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک‌های ایران در جریان زلزله شهر وان ترکیه صورت گرفته است.


روز گذشته جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تشکر و قدردانی از تمام جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ سایر کشورها که آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم زلزله زده اعلام کرده بودند، اعلام کرد که با توجه به تجهیزات و توانمندی‌های موجود در کشور در حال حاضر نیاز به کمک‌های بین‌المللی برای مردم زلزله زده آذربایجان‌شرقی وجود ندارد. /935/پ202/ب

ارسال نظرات